کد خبر: ۳۵۰۱۷
|
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ | ۱۶:۳۰

شکست استارشیپ قابل‌ پیش‌بینی بود

یک ستاره‌شناس و مخترع فناوری‌های حوزه نجوم گفت: شکست موشک استارشیپ خسارت چند صد میلیون دلاری به همراه داشت، اما این ریسک برای صنایع فضایی پذیرفته شده است و عملاً برای دستیابی به موفقیت قابل پیش‌بینی بود.

به گزارش «نبض فناوری»، محسن منتظری، با اشاره به پرتاب ناموفق موشک استارشیپ و اهمیت این پروژه فضایی، اظهار کرد: موشک استارشیپ قرار بود قوی‌ترین راکت جهان را به همراه خود حمل کند که این راکت توانایی فرود داشت.

وی افزود: درواقع راکت مورد نظر پس از پرتاب قادر بود با کمک دریافت سیگنال‌های زمینی فرود آید. این راکت قرار بود که حامل تعدادی از فضانوردان باشد و این وظیفه نیازمند قدرت بسیار زیادی است، همچنین قدرت فرود فضاپیما نیز بسیار حائز اهیمت است.

این ستاره‌شناس در رابطه با اهمیت پرتاب استارشیپ گفت: به طور کلی برای اینکه بشر توانایی رسیدن به ماه و مریخ سفر باید پروسه خاصی را سپری کند که این مسیر نیازمند آزمون و خطاهای بسیاری است.

منتظری در همین رابطه افزود: در حال حاضر همین که استارشیپ توانست از سکوی خود جدا شود برای صنایع‌فضایی یک موفقیت محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه موشک استارشیپ با شکست مواجه شد، زیرا این موشک در ارتفاع مشخصی دچار مشکل شد.

این ستاره‌شناس و مخترع فناوری‌های حوزه نجوم ادامه داد: شکست موشک استارشیپ خسارت چند صد میلیون دلاری به همراه داشت، اما این ریسک برای صنایع فضایی پذیرفته شده است و عملاً برای دست‌یابی به موفقیت قابل پیش‌بینی بود.

منبع/ ایمنا

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی