کد خبر: ۳۵۰۷۴
|
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ | ۱۰:۳۰

با سریع‌ترین روش از شر پیامک‌های تبلیغاتی اپراتور‌ها خلاص شوید

اگر به دنبال لغو و یا قطع پیامک تبلیغاتی هستید، ما در این گزارش همه راه‌های لغو پیامک تبلیغاتی همراه اول، ایرانسل و رایتل را معرفی می‌کنیم.

مریم سوملایر

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» به طور حتم برای شما‌ها هم پیش آمده که مدام پیامک‌های تبلیغاتی برای گوشی شما ارسال می‌شود این موضوع زمانی اتفاق می‌افتد که شما ناخواسته هنگام رفتن به یک وب سایتی تیک دریافت پیامک را فعال کرده باشید. همچنین بدون اینکه وارد سایتی شده باشید برخی از شرکت‌های برای بازاریابی خودشان پیامک تبلغاتی ارسال می‌کنند.

سال‌هاست پیامک‌های تبلیغاتی با اعصاب و روان مردم بازی کرده و شکایات این حوزه پایانی ندارد. از همین روی وزارت ارتباطات و رگولاتوری طی چند سال اخیر و با همکاری اپراتورها، راه‌های مختلفی را برای لغو پیامک تبلیغاتی پیش پای مشترکین تلفن همراه قرار داده‌اند. توجه داشته باشید در صورت ثبت درخواست عدم دریافت پیامک تبلیغاتی، پیامک‌های اطلاع‌رسانی و تخفیف از فروشگاه‌های مختلف که مشتری آن هستید یا پیامک‌های اپراتورتان مثل دریافت اینترنت رایگان و... نیز برایتان ارسال نخواهد شد.

اگر به دنبال لغو و یا قطع پیامک تبلیغاتی هستید، ما در این گزارش همه راه‌های لغو پیامک تبلیغاتی همراه اول، ایرانسل و رایتل را معرفی می‌کنیم.

انواع پیامک انبوه

پیامک‌های انبوه یا گروهی به دو نوع مختلف تبلیغاتی و ارزش افزوده تقسیم می‌شوند که در ادامه معرفی خواهیم کرد.

پیامک تبلیغاتی

پیامک‌های تبلیغاتی قصدشان خیر است، هدفی جز تبلیغات و هیچ هزینه‌ای هم از حساب شما کسر نمی‌کنند. مثلاً پیامک‌های حاوی کد تخفیف یا حراج‌های فصلی که از طرف سایت بانی مد، سایت دیجی کالا یا فروشگاه جین‌وست ارسال می‌شود در دسته اس ام اس‌های تبلیغاتی هستند.

پیامک‌های ارزش افزوده یا value added service) VAS)

این پیامک‌ها که به آن VAS یا خدمات مبتنی بر محتوا می‌گویند، در ازای ارسال محتوا در قالب اس ام اس از کاربر هزینه کم می‌کند. به زبان ساده‎‌تر همه هزینه‌ها با شماست و در صورتی که مایل باشید تا به طور مرتب محتوای ارائه شده به صورت پیامک را دریافت کنید، باید هزینۀ آن را روی قبض تلفن همراهتان بپردازید یا از شارژ موبایلتان کم شود.

عدم دریافت پیامک‌های تبلیغاتی همراه اول

برای عدم دریافت پیامک‌های تبلیغاتی در اپراتور همراه اول، مشترکان می‌توانند با یکی از روش‌های ارسال عدد «۱» به «۸۹۹۹»، شماره گیری کد دستوری #۸۹۹۹*، تماس با مرکز اطلاع‌رسانی ۹۹۹۰، مراجعه به سامانه همراه من (پرتال و اپلیکیشن) نسبت به قطع سرویس پیام تبلیغاتی خود اقدام کنند.
البته همراه اول ذکر کرده که پیامک‌های اطلاع‌رسانی اپراتور و اطلاع‌رسانی سرویس‌های پایه و باند پهن همراه اول، پیامک‌های تبلیغاتی محسوب نمی‌شوند، بنابراین درصورت قطع سرویس پیام تبلیغاتی، مشترکین این نوع پیام‌ها را دریافت می‌کنند. همچنین برخی مشترکین به واسطه عضویت در باشگاهی خاص یا ارائه شماره خود به فروشگاه‌ها از این مبادی پیامک تبلیغاتی دریافت می‌کنند که در این خصوص نیز اپراتور دخالتی ندارد.

فعال‌سازی و غیرفعال‌سازی پیامک‌های تبلیغاتی ایرانسل

ایرانسلی‌ها نیز می‌توانید تصمیم بگیرید که مایل به دریافت کدام گروه پیامکی هستید و سپس برای دریافت یا عدم دریافت هر دسته از پیامک‌ها اقدام کنند. این کار با مراجعه به اپلیکیشن ایرانسل‌من و گزینه مدیریت پیامک‌های تبلیغاتی، شماره‌گیری کد ‎۵۰۰۶#* و دریافت فهرست کاملی از گروه‌های پیامکی و پیامک به ۵۰۰۶ و انتخاب کلیدواژه مربوط به دریافت هر دسته از پیامک‌ها، امکان‌پذیر است.

مدیریت خدمات پیامکی در اپراتور رایتل

در اپراتور رایتل نیز استفاده از نرم‌افزار رایتل من و مراجعه به منوی "مدیریت خدمات پیامکی انبوه و ارزش افزوده"، شماره‌گیری کد دستوری #۸۰۰* یا کد دستوری #۱۹۵* و انتخاب قطع تبلیغات، شماره‌گیری کد #۳*۸۰۰* یا ارسال عدد ۳ به ۸۰۰، برای غیرفعال‌سازی و جلوگیری از دریافت پیامک‌های تبلیغاتی که از مراکز پیام مانند (۱۰۰۰۱۲۳۴۵ و ۳۰۰۰۰۱۲۳۴۵) و شماره‌های مشابه ارسال می‌شود، کاربرد دارد.

همانطور که متوجه شدید با غیر فعال کردن پیامک‌های تبلیغاتی، ممکن است در طولانی مدت از بسیاری خدمات مربوط به پیامک‌های مفید، تبلیغات مهم و اطلا‌ع‌رسانی‌های ارزشمند محروم شوید. پس پیشنهاد می‌کنم با مخابرات تماس بگیرید و از خدمات مبتنی بر محتوای بیهوده شکایت کنید.
درست‌ترین راه مثل همیشه فرهنگ‌سازی است. بهتر است تا تلاش کنیم و آگاهی در زمینه این سرویس‌های سودجو را افزایش بدهیم تا امکان فعالیت آن‌ها محدود شود. یعنی از مخابرات بخواهیم تا سخت‌گیرانه‌تر این سرویس‌ها را بررسی کند و فقط خدماتی را به مردم ارائه کند که واقعا مفید هستند.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی