کد خبر: ۳۵۰۸۶
|
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ | ۲۰:۰۰

تعداد دستگاه‌های فعال اپل به بالاترین حد در تاریخ رسید

مدیرعامل اپل می‌گوید تعداد دستگاه‌های فعال این شرکت به بالاترین حد در تاریخ رسیده است.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» اپل بامداد امروز به وقت تهران گزارش مالی جدیدش را اعلام کرد و زمان کوتاهی پس از انتشار گزارش مالی،‌ شاهد برگزاری کنفرانسی توجیهی با حضور تیم کوک، مدیرعامل، بودیم. کوک در این مراسم بدون ارائه‌ی آمار دقیق اعلام کرد تعداد دستگا‌ه‌های فعال اپل در سراسر دنیا به بالاترین حد در تاریخ رسیده است.

اپل آخرین بار در بهمن ۱۴۰۱ اعلام کرد که تعداد دستگاه‌های فعالش مرز دو میلیارد را رد کرده است. تعداد دستگاه‌های فعال اپل در آغاز سال ۲۰۲۰ به ۱٫۵ میلیارد رسید. تنها چهار سال قبل از آن، آمار دستگاه‌های فعال اپل مرز یک میلیارد را رد کرده بود.

اپل پس از دست‌یابی به ۱٫۸ میلیارد دستگاه فعال در سال ۲۰۲۲ به‌لطف رکوردشکنی فروش در سال ۲۰۲۱، با سرعت به سمت دو میلیارد دستگاه فعال حرکت کرد.

تیم کوک در کنفرانس امروز اذعان کرد که عملکرد اپل در فصل اخیر، بهتر از انتظارات او و سایر مدیران شرکت بوده است. با وجود افت سه درصدی درآمد اپل، این شرکت توانست فراتر از انتظار تحلیلگران ظاهر شود و ۹۴٫۸۴ میلیارد دلار به جیب بزند. سود خالص اپل در سه‌ماهه‌ی نخست ۲۰۲۳ به ۲۴٫۱۶ میلیارد دلار رسید.

به گزارش زومیت، درآمد کسب‌و‌کار خدمات اپل در فصل اول ۲۰۲۳ با رشد ۵٫۵ درصدی به ۲۰٫۹۱ میلیارد دلار رسید تا رکورد جدیدی ثبت شود. این واحد شامل سرویس‌هایی مثل اپل موزیک و اپ استور و اپل آرکید و قرارداد امضاشده با گوگل بر سر موتور جست‌و‌جوی پیش‌فرض است.

کسب‌و‌کار خدمات اپل از زمان آغازبه‌کار، رشد انفجاری تجربه کرده و به یکی از مهم‌ترین منابع درآمد این شرکت تبدیل شده است.

منبع:زومیت

ارسال نظرات
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
وبگردی