کد خبر: ۳۵۱۱۸
|
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ | ۱۱:۳۰

رکوردشکنی فروش آیفون‌های اپل در 3 ماهه نخست سال 2023

شرکت اپل اخیرا گزارش مالی 3 ماهه جدید خود را منتشر کرد. داده‌های این گزارش نشان می‌دهند که عملکرد کمپانی بهتر از انتظارات تحلیل‌گران بوده است. درآمد غول کوپرتینویی در حد فاصل ماه‌های ژانویه تا مارس 2023 برابر با 94.8 میلیارد دلار بود که در مقایسه با درآمد 97.2 میلیارد دلاری اپل طی دوره زمانی مشابه سال قبل حدودا 3 درصد کمتر است.

به گزارش «نبض فناوری»، در 3 ماهه نخست سال 2023، اپل موفق به ثبت رکورد فروش جدیدی برای آیفون‌های خود شد و برخی سرویس‌های این شرکت از جمله اپ استور، اپل موزیک، اپل پی و آی‌کلاد نیز رکورد بی‌سابقه‌ای را از خود بر جای گذاشتند.

کاهش درآمد اپل نسبت به دوره مشابه سال قبل در وهله نخست از فروش ضعیف کامپیوترهای مک و تبلت‌های آیپد ناشی می‌شود. خوشبختانه درآمد اپل از محل فروش آیفون برابر با 51.3 میلیارد دلار بود که در مقایسه با 3 ماهه نخست سال 2022 رشد 2 درصدی را نشان می‌دهد. همچنین درآمد سالیانه اپل در برخی بازارهای توسعه‌یافته و نوظهور نظیر هندوستان، اندونزی و ترکیه نیز رشد 2 برابری را تجربه کرد.

در حال حاضر سرویس‌های اپل دارای 975 اشتراک پولی هستند؛ رقمی که در مقایسه با سال 2022 حدودا 150 میلیون واحد افزایش یافته است. همچنین گزارش مالی جدید نشان می‌دهد که در حال حاضر تعداد دستگاه‌های فعال اپل به‌طور پیوسته از مرز 2 میلیارد واحد فراتر رفته است.

رکوردشکنی فروش آیفون‌های اپل در 3 ماهه نخست سال 2023

تیم کوک؛ مدیرعامل اپل تصریح کرد که این شرکت به سرمایه‌گذاری خود در بلند مدت ادامه خواهد داد. این سرمایه‌گذاری صرف پیشرفت عمده در مسیر ساخت محصولات بدون ردپای کربن در طبیعت و توسعه زنجیره تامین تا سال 2030 خواهد شد. به گفته آقای کوک، اپل از مبلغ 28.6 میلیارد دلار جریان نقدی عملیاتی خود رقم 23 میلیارد دلار را به سهام‌داران خود پرداخت نموده است. همچنین سودآوری 3 ماهه اپل برای یازدهمین سال متوالی افزایش یافته است.

منبع/ آی‌تی‌رسان

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی