کد خبر: ۳۵۱۳۸
|
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ | ۱۸:۰۷

محصولات ساخت داخل به نیاز صنایع نفت و پتروشیمی پاسخ داد

یک شرکت دانش‌بنیان توانسته است با تولید پمپ‌های مگنتی گریز از مرکز و کاترهای پلیمری، یک نیاز عمده صنایع نفتی و پتروشیمی را تامین کند

به گزارش «نبض فناوری»، احمد مختاری مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان نیرو صنعت عقیق ضمن اشاره به فعالیت‌های این شرکت در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی گفت: پمپ‌های مگنتی اولین محصول دانش‌بنیان این شرکت است در کل صنعت نفت و گاز و پتروشیمی، صنایع مس و هر فضایی که انتقال مواد سمی خطرناک مد نظر باشد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: دومین محصول دانش‌بنیان این شرکت کاترهای پلیمر است که معمولا در صنعت پتروشیمی، برای تولید گرانول مواد پلیمری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رفع یک نیاز تحریمی و مانعی بر خروج ارز

این فعال فناور، با اشاره به رفع نیاز صنایع پتروشیمی کشور در دوران تحریم گفت: این محصولات دانش‌بنیان، نمونه‌های مشابه داخلی ندارند و سابقا از خارج کشور وارد می‌شدند که در حال حاضر تحریم است و محصولات هم از نظر قیمتی و هم از نظر کیفیتی قابل رقابت با نمونه‌های خارجی آن هستند.

مختاری، با اشاره به صرفه‌جویی ارزی قابل توجه این محصولات به واسطه جلوگیری از واردات گفت: از آنجایی که پمپ مگنتی و کاتر پلیمر قطعات تحریمی هستند واردات آن‌ها به صورت غیرمستقیم است که ارزبری و هزینه بالایی را به دنبال دارد؛ از سوی دیگر، برای مصرف کننده داخلی با قیمت بالا تمام میشود و به همین دلیل مقرون به صرفه نیست که بخواهند ار واسطه هایکشورهای دیگر استفاده بکنند که بتوانند وارادا را انجام دهند و شرایط سخت هست چرا که تولیدکننده‌های آن نیز کشورهای غربی هستند. مسلما قیمت‌های ما در این دو محصول با کیفیت برابر و حتی بالاتر حدودا نصف قیمت اروپایی و آمریکایی است.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان نیرو صنعت عقیق، با اشاره به اشتغال ایجاد شده توسط این شرکت دانش‌بنیان گفت: تقریبا 30 نفر به صورت مستقیم مشغول به کار هستند و غیر مستقیم نیز در حوزه‌هایی چون از نطر مواد اولیه، حمل و نقل و خدمات ماشین کاری تعداد قابل توجهی از افراد به اشتغال رسیده‌اند.

مختاری با اشاره به ضرورت‌ تخصیص حمایت‌ها و تسهیلاتی همچون معافیت برای رونق کسب‌و‌کارهای دانش‌بنیان گفت: دستگاه هایی مانند معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری می‌توانند، تسهیلات و تخفیف‌های مالیاتی را در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار دهند. بحث نقدینگی و سرمایه در گردش برای شرکت‌های دانش‌بنیان، از اهمیت بسزایی برخوردار است و اگر که این مساله مورد حمایت قرار بگیرد، شرکت‌ها می‌توانند محصولات جدیدی را تولید و از واردت جلوگیری کنند.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی