کد خبر: ۳۵۲۰۱
|
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ | ۱۷:۳۰
قوانین اتحادیه اروپا برای غول‌های فناوری

داده‌های ابری در داخل اتحادیه ذخیره و پردازش شوند

ارائه دهندگان خدمات ابری خارج از اتحادیه اروپا مانند گوگل و مایکروسافت، تنها در صورتی می‌توانند توسط این اتحادیه تأییدیه امنیت داده را بگیرند که با یک شرکت مستقر در اتحادیه اروپا سرمایه‌گذاری مشترک انجام دهند.

به گزارش «نبض فناوری»، رویترز اعلام کرد، شرکت‌های آمازون،آلفابت، گوگل، مایکروسافت و سایر ارائه دهندگان خدمات ابری خارج از اتحادیه اروپا که به دنبال داشتن برچسب امنیت سایبری این اتحادیه در مورد داده های حساس هستند، فقط می توانند این کار را از طریق سرمایه گذاری مشترک با یک شرکت مستقر در اتحادیه اروپا انجام دهند.

در این سند آمده است که شرکت های فناوری ایالات متحده و سایرین درگیر در این سرمایه‌گذاری مشترک تنها می‌توانند سهم اقلیت داشته باشند و کارمندانی که به داده‌های اتحادیه اروپا دسترسی دارند باید تحت غربالگری خاص قرار گیرند.

این سند اضافه می‌کند که سرویس ابری باید از اتحادیه اروپا اداره شود و همه داده‌های مشتری سرویس ابری در اتحادیه اروپا ذخیره و پردازش می‌شوند و قوانین اتحادیه اروپا بر قوانین غیر اتحادیه اروپا در مورد ارائه‌دهنده خدمات ابری اولویت دارند.

آخرین پیش‌نویس پیشنهادی آژانس امنیت سایبری اتحادیه اروپا ENISA مربوط به طرح صدور گواهینامه اتحادیه اروپا (EUCS) است که امنیت سایبری خدمات ابری را تضمین و تعیین می‌کند که دولت‌ها و شرکت‌های این بلوک چگونه فروشنده‌ای را برای تجارت خود انتخاب می‌کنند.

در حالی که مقررات جدید بر نگرانی های اتحادیه اروپا از مداخله کشورهای غیر اتحادیه تأکید می کند، احتمالاً باعث انتقاد شرکت های فناوری ایالات متحده در مورد محدود شدن در بازار اروپا می شود. شرکت های بزرگ فناوری آمریکا به دنبال بازار ابری دولتی هستند تا در سال‌های آینده رشد کنند، در حالی که رونق هوش مصنوعی می‌تواند تقاضا برای خدمات ابری را افزایش دهد.

سرویس‌های ابری گواهی شده تنها توسط شرکت‌های مستقر در اتحادیه اروپا اجرا می‌شوند و هیچ نهادی از خارج اتحادیه اروپا کنترل مؤثری بر ارائه‌دهنده خدمات ابری ندارد. در این سند آمده:«اینکار انجام می شود تا خطر قدرت‌های مداخله‌گر غیر اتحادیه اروپا را که مقررات، هنجارها و ارزش‌های اتحادیه اروپا را تضعیف می‌کنند، کاهش دهد.»

در این بیانیه آمده است: «شرکت‌هایی که دفتر مرکزی آنها در یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا مستقر نیست، به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم، به‌طور انحصاری یا مشترک، نباید کنترل مؤثر مثبت یا منفی بر ارائه‌دهنده خدمات ابری درخواست‌کننده گواهی‌نامه خدمات ابری داشته باشند».

در این سند آمده است که قوانین سخت‌گیرانه‌تر با حساسیت خاصی برای داده‌های شخصی و غیرشخصی اعمال می‌شود، جایی که نقض ممکن است تأثیر منفی بر نظم، امنیت عمومی، جان یا سلامت انسان یا مالکیت معنوی داشته باشد.

یک منبع گفت: آخرین پیش نویس می تواند بازار واحد اتحادیه اروپا را تکه تکه کند زیرا هر کشور اختیار کامل دارد تا هر زمان که صلاح بداند الزامات را اعمال کند.

اتاق بازرگانی ایالات متحده قبلاً گفته بود که این طرح شرکت های آمریکایی را در موقعیت نابرابر قرار می دهد. اتحادیه اروپا می گوید این اقدامات برای محافظت از حقوق داده ها و حریم خصوصی اتحادیه ضروری است.

کشورهای اتحادیه اروپا این پیش نویس را اواخر این ماه بررسی خواهند کرد و پس از آن کمیسیون اروپا طرح نهایی را تصویب خواهد کرد.

منبع/ فارس

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی