کد خبر: ۳۵۲۱۶
|
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ | ۱۹:۳۰

تحول سرویس‌های مختلف گوگل با هوش مصنوعی | در رویداد2023 گوگل کدام تغییرات رونمایی شدند؟

شرکت اپن‌ای‌آی با معرفی ربات گفت‌و‌گوی چت‌جی‌پی‌تی، رقابت در زمینه هوش مصنوعی را در بین شرکت ها داغ کرد؛ از این رو انتظار می‌رفت که گوگل در رویداد سال جاری خود بیشتر محصولاتش را با محوریت هوش مصنوعی معرفی کند.

به گزارش «نبض فناوری»، کنفرانس سالانه توسعه دهندگان گوگل، I/O، امروز در کالیفرنیا برگزار شد. گوگل در این رویداد فناوری هایی که تیمش طی یکسال گذشته روی آن ها کار می‌کردند را به نمایش گذاشت. در این رویداد ردپای محصولات مرتبط با هوش مصنوعی بسیار پررنگ بود.

گوگل در ابتدای این رویداد آهنگی را که توسط هوش مصنوعی مولد تولید شده بود را برای حضار پخش کرد و در ادامه به معرفی محصولاتش پرداخت.

گوگل لیست انتظار ربات گفت و گوی بارد را حذف می کند

تحول سرویس‌های مختلف گوگل با هوش مصنوعی | در رویداد2023 گوگل کدام تغییرات رونمایی شدند؟

گوگل در حال ارتقاء ربات گفت و گوی هوش مصنوعی (بارد) خود است و آن را به طور گسترده‌تر و با قابلیت‌های متنوعی در دسترس افراد قرار خواهد داد.

گوگل در ماه مارس، به کاربران ایالات متحده و بریتانیا اجازه داد تا بارد را آزمایش کنند. اکنون دسترسی برای عموم باز است و در بیش از 180 کشور و منطقه در دسترس است.

این شرکت بارد را به مدل جدید زبانی بزرگ PalM 2 مجهز کرده است تا پاسخ های هوشمندانه تری به سوالات کاربران ارائه دهد. مدل‌هایی مانند PalM 2 و GPT-4 بر روی مجموعه‌ای از داده‌های متنی آموزش دیده‌اند و می‌توانند به سؤالات و دستورات پاسخ‌هایی شبیه انسان بدهند.

گوگل به زودی 40 زبان را به بارد اضافه می کند که فارسی هم یکی از آن هاست. استفاده از تصاویر نیز به بارد اضافه خواهد شد و گوگل در چند ماه آینده ارسال تصاویر به چت بات را از طریق ابزار Google Lens آسان‌تر خواهد کرد. برای مثال، شخصی می‌تواند یک گوشی هوشمند را به سمت کشوی پر از لوازم هنری و صنایع دستی بگیرد و بپرسد که با آنها چه چیزی می‌توان درست کرد.

با گذشت زمان، بارد می‌تواند اطلاعاتی را از گوگل مپس، گوگل داکس، گوگل شیتس و جیمیل به مکالمات بیاورد. بارد همچنین می‌تواند با کمک ابزارهای شخص ثالث مانند Firefly پاسخ‌ها را نشان دهد.

دیگر ویژگی‌های بارد عبارتند از یک تم تیره طراحی شده برای راحت بودن چشم‌ها، و توانایی افراد برای صدور پاسخ‌ها به جیمیل، گوگل داکس، ابزار کدگذاری تعاملی Google Colab و برنامه برنامه‌نویسی مشارکتی شخص ثالث Replit.

گوگل نسل بعدی مدل زبانی بزرگ خود(PalM 2 ) را معرفی کرد

تحول سرویس‌های مختلف گوگل با هوش مصنوعی | در رویداد2023 گوگل کدام تغییرات رونمایی شدند؟

گوگل مدل‌های زبانی بزرگ را در محصولات خود ادغام کرده که می‌توانند متن‌های روان و تصاویر را تولید کنند. سوندار پیچای، مدیرعامل گوگل،PalM 2 را در کنفرانس توسعه‌دهندگان I/O معرفی کرد.

این شرکت اعلام کرد که یک مدل زبان بزرگ همه منظوره جدید به نام PaLM 2 ساخته که می تواند متن های بسیار متنوعی شبیه انسان را در پاسخ تولید کند. این مدل در ریاضیات، توسعه نرم افزار و ترجمه زبان مهارت دارد. گوگل مدل لامبدا را در سال 2021 و مدل PalM را در سال 2022 معرفی کرده بود.

PaLM 2 از تراشه‌های هوش مصنوعی سفارشی گوگل استفاده می‌کند و نسبت به مدل‌های قبلی کارآمدتر است. مدل جدید قادر است با بیش از 20 زبان برنامه نویسی از جمله فرترن و بیش از 100 زبان گفتاری کار کند.

اعلام شده که اکنون حدود 20 محصول گوگل از PalM 2 استفاده می کنند و نسخه سبک آن می تواند روی یک دستگاه تلفن همراه اجرا شود.

هوش مصنوعی در گوگل مپ

تحول سرویس‌های مختلف گوگل با هوش مصنوعی | در رویداد2023 گوگل کدام تغییرات رونمایی شدند؟

نمای همه جانبه به کاربران مپ راهی می‌دهد تا مسیر انتخابی خود را با اطلاعات تولید ‌شده توسط هوش مصنوعی ببینند. عملکرد جدید مبتنی بر هوش مصنوعی اطلاعات آب و هوا را به همراه خواهد داشت و مسیر انتخابی را برای کاربران بصری می کند. پیچای در این رویداد مسیر دوچرخه سواری منهتن را با پشتوانه هوش مصنوعی از ترافیک، آب و هوا و خود مسیر به نمایش گذاشت.

استفاده از هوش مصنوعی برای کمک به نوشتن جیمیل

تحول سرویس‌های مختلف گوگل با هوش مصنوعی | در رویداد2023 گوگل کدام تغییرات رونمایی شدند؟

گوگل برای کمک به گسترش سریع ایمیل‌ها به نام «Help Me Write»، هوش مصنوعی مولد را در جی‌میل ادغام می‌کند. جیمیل تنظیماتی برای طولانی‌تر یا کوتاه‌تر کردن متن ایجاد شده دارد و از متن پیام‌های قبلی برای کمک به نوشتن استفاده می‌کند.

ورود مستقیم هوش مصنوعی مولد به موتور جستجو

گوگل ویژگی های هوش مصنوعی مولد را با محصولی به نام Converse به موتور جستجو وارد می کند. این ویژگی می‌تواند نتایج جستجو را با پرس‌و‌جوهای پیچیده ترکیب کند، اگرچه مشخص نیست چه کاربرانی می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند یا چه زمانی عرضه می‌شود.

هوش مصنوعی مولد برای تصاویر پس زمینه سفارشی در اندروید

تحول سرویس‌های مختلف گوگل با هوش مصنوعی | در رویداد2023 گوگل کدام تغییرات رونمایی شدند؟

گوشی‌های اندرویدی به زودی می‌توانند به فناوری هوش مصنوعی مولد گوگل برای تولید تصاویر پس زمینه سفارشی‌شده بر اساس درخواست‌ها و پیشنهادات تکیه کنند. طبق نسخه نمایشی، این محصول پاییز امسال وارد بازار می‌شود و درخواست‌های مختلفی را ارائه می‌دهد.

منبع/ فارس

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی