کد خبر: ۳۵۲۳۷
|
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ | ۱۵:۰۰

آیا سری آیفون 16 ابعاد کشیده‌تری خواهند داشت؟

آیفون X نشان‌دهنده یک تغییر عمده در سبک طراحی اپل بود. در این گوشی، دکمه هوم و بخش قابل‌توجهی از حاشیه فوقانی نمایشگر حذف شدند؛ اقدامی که امکان افزایش طول نمایشگر به‌صورت عمودی را فراهم کرد.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» آیفون X نشان‌دهنده یک تغییر عمده در سبک طراحی اپل بود. در این گوشی، دکمه هوم و بخش قابل‌توجهی از حاشیه فوقانی نمایشگر حذف شدند؛ اقدامی که امکان افزایش طول نمایشگر به‌صورت عمودی را فراهم کرد.

این پدیده به‌معنای پایان عصر نمایشگرهای قدیمی 16:9 بود و در ادامه نسبت ابعاد 19.5:9 به‌عنوان یک استاندارد برتر پذیرفته شد. گوشی‌های سری آیفون 14 اپل کماکان از این نسبت تصویر استفاده می‌کنند و این موضوع در خصوص آیفون 15 نیز صدق خواهد کرد. با این‌حال گوشی‌های سری آیفون 16 احتمالا از این قاعده مستثنی خواهند شد.

بر اساس اعلام یک تحلیل‌گر با نام راس یانگ؛ گوشی‌های آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس از نمایشگرهایی با نسبت ابعاد کشیده‌تر بهره‌برداری خواهند کرد. اگرچه نسبت ابعاد این نمایشگرها به‌طور دقیق اعلام نشده است؛ اما احتمالا شاهد به‌کارگیری نسبت 20:9 یا 20.5:9 خواهیم بود. همچنین اندازه نمایشگرها نیز اندکی افزایش یافته و از 6.1 و 6.7 اینچ به حداقل 6.2 و 6.8 اینچ خواهد رسید.

بایستی توجه داشت که این اظهارات تنها در خصوص مدل‌های پرو مطرح شده است. مدل‌های غیر پرو با فاصله زمانی چند ساله از این پیشرفت‌ها بهره‌مند خواهند شد. طراحی داینامیک آیلند در سال جاری پیاده‌سازی شده و استفاده از نمایشگرهای 120 هرتزی در کنار برخی ویژگی‌های دیگر از جمله نسبت تصویر جدید نیز به سال 2025 موکول خواهد شد.

در هر صورت با توجه به پیش‌بینی راس یانگ پس از عرضه سری آیفون 16، گوشی‌های آیفون 17 پرو و آیفون 17 پرو مکس با انتقال سیستم فیس آی‌دی به زیر نمایشگر و حفظ یک حفره کوچک برای استقرار دوربین سلفی، طراحی فعلی داینامیک آیلند را به‌روزرسانی خواهند کرد. این اقدام موجب آزادسازی بخشی از فضا در راستای عمودی شده و در عین‌حال دسترسی به ناحیه داینامیک آیلند را دشوارتر خواهد کرد.

منبع: آی تی رسان
برچسب ها: آیفون اپل نمایشگر
ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی