کد خبر: ۳۵۲۴۲
|
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ | ۱۹:۰۰

بزرگ‌ترین پروژه احیای اقیانوس‌ها در جهان به‌صورت یک مرکز شناور در دبی ساخته می‌شود

شرکت URB قصد دارد در نزدیکی ساحل دبی بزرگ‌ترین پروژه احیای اقیانوس‌ها در جهان را در پروژه‌ای به‌نام Dubai Reefs احداث کند.

به گزارش «نبض فناوری»شرکت URB که در زمینه توسعه شهرهای پایدار فعالیت می‌کند، از برنامه‌ای تحت عنوان بزرگ‌ترین پروژه احیای اقیانوس‌ها در جهان در ساحل دبی رونمایی کرده است. این پروژه با نام Dubai Reefs می‌خواهد مراکز شناوری را به‌صورت پایدار برای اقامت، آموزش، تحقیق یا خرده‌فروشی بر روی آب فراهم کند.

به‌گزارش نیواطلس، URB می‌خواهد با پروژه Dubai Reefs سواحل دبی را به مرکزی برای تحقیقات در زمینه اقیانوس، احیای زیست‌بوم‌ها و اکوتوریسم در جهان تبدیل کند. «بهاراش باقریان»، مدیرعامل این شرکت تأکید دارد که تمرکز آن‌ها در این پروژه اشاره به اهمیت اقیانوس‌ها به‌منظور حفظ محیط‌زیستی سالم است.

باقریان می‌گوید: «سلامت شهرهای ما ذاتاً در گرو بهداشت اقیانوس‌هایمان است. اقیانوس منبع حیات محسوب می‌شود و همه‌چیز را کنترل می‌کند. با توجه به این که همه‌چیز در سیاره ما به هم وصل است، اقیانوس سالم به‌معنای شهر سالم است. اگر امروز قدمی برنداریم، اقیانوس‌های ما در انتهای قرن حاضر کاملاً عوض می‌شوند.»

پروژه Dubai Reefs انرژی ساختمان‌های خود را از منابع تجدیدپذیر مثل انرژی خورشیدی، برق‌آبی و مزارع بادی تأمین خواهند کرد. بازدیدکنندگان این پروژه نیز می‌توانند از تجارب منحصر به‌فرد این مراکز در زمینه اکوتوریسم بهره‌مند شوند.

دبی با کمک یک مؤسسه دریایی در این پروژه پیشگام دنیا می‌شود

در قلب این پروژه هم یک مؤسسه دریایی قرار خواهد گرفت که هدف آن رهبری برنامه‌ای در سطح جهانی برای پاکسازی اقیانوس‌ها از زباله‌های پلاستیکی و کسب اطمینان از عملکرد اکوسیستم ساحلی دبی به‌عنوان جاذب کربن در درازمدت است. این مؤسسه روی یک تپه دریایی مصنوعی به وسعت 199 کیلومترمربع ساخته می‌شود که در مجموع از یک میلیارد مرجان و 100 میلیون درخت حرا میزبانی خواهد کرد.

پروژه Dubai Reefs افزون بر فواید زیست‌محیطی، می‌تواند به خلق بیش از 30 هزار شغل جدید کمک کند. باقریان می‌گوید: «ما در برنامه‌ریزی شهرهای ساحلی و انواع زیرساخت‌ها و همچنین توسعه در زمینه اقیانوس به روحیه کارآفرینی نیاز داریم. دبی به‌عنوان یک شهر ساحلی نوآور در بهترین موقعیت برای رهبری این تحول قرار گرفته است. Dubai Reefs افزون بر این که مقصدی یکتا برای اکوتوریسم و تحقیقات دریایی خواهد بود، می‌خواهد نقشه راهی برای حیات اقیانوسی باشد و اثر تغییرات اقلیمی را کاهش دهد.»

منبع: دیجیاتو

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
وبگردی