کد خبر: ۳۵۲۶۸
|
۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ | ۲۰:۰۰

رشد شرکت‌های دانش‌بنیان درحوزه سلول درمانی

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول‌های بنیادی معاونت علمی،فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری از افزایش سرعت پیشرفت حوزه سلول درمانی در کشور و شرکت‌های دانش‌بنیان فعال دراین حوزه تقدیر کرد.

به گزارش «نبض فناوری»، امیرعلی حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول‌های بنیادی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در مراسم افتتاح کلینیک سلول درمانی پوست مرکز نوآوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی دانشگاه علوم پزشکی ایران از سرعت پیشرفت حوزه سلول درمانی در کشور و رشد شرکت‌های دانش‌بنیان در این حوزه قدردانی کرد.

حمیدیه با تشکر از فعالیت‌های دانشگاه ایران در زمینه ی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی گفت: دانشگاه ایران به دلیل وجود بیمارستان تخصصی خود در حوزه سل تراپی پوست پیشرو است.

براساس این گزارش، مرکز پوست و سلول‌های بنیادی دانشگاه ایران در بیمارستان مطهری با حضور دکتر ده‌مرده‌ای، رئیس مرکز، و دکتر حمیدیه، دبیر ستاد سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی، افتتاح شد.

دکتر ده‌مرده‌ای رییس مرکز پوست و سلول‌های بنیادی دانشگاه ایران در این مراسم گفت : دانشگاه ایران پتانسیل بالایی در حوزه سلول‌های بنیادی، پوست و هوش مصنوعی دارد. در حال حاضر همکاری در حوزه سلول درمانی با شرکت سل تک فارمد برای درمان بیماری ویتیلیگو در حال شکل‌گیری است.

در ادامه این مراسم همچنین بازدیدی از سیستم هوش مصنوعی و آنالیز پوست و شرکت‌های فعال دراین مرکز انجام شد.

این در حالی است که ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری سعی درجهت توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در سطح کشور داشته است.

این ستاد در راستای توسعه زیست بوم فناوری در کشور و با توجه شناسایی نخبگان فعال در این حوزه از علوم، ظرفیت‌های موجود در حوزه آموزش و تحقیقات، تربیت منابع انسانی، ارائه خدمات بالینی و توسعه شرکت‏های مستعد؛ بستر لازم جهت مدیریت، راهبری و گسترش این ظرفیت‌ها را در سطح ملی فراهم و محقق می‌سازد.

همچنین ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری وظیفه اجرایی‌سازی "سند ملی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی" را بر عهده دارد.

ارسال نظرات
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد رای پرونده رمزارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 27 فروردین 1403 ریزش بیت‌کوین ادامه دارد؟
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 25 فروردین 1403 ریزش اتریوم و بیت‌کوین
وبگردی