کد خبر: ۳۵۲۷۱
|
۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ | ۲۲:۰۰

استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها و نخبگان در رفع چالش‌های حوزه حمل‌ونقل

حضور 30 شرکت دانش‌بنیان، فناور، نوپا و خلاق و مجموعه‌های سرمایه‌گذار در «نمایشگاه ملی حمل‌ونقل دانش‌بنیان» مهم‌ترین دستاورد برگزاری این رویداد بود.

به گزارش «نبض فناوری»، شرکت‌های دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری که در حوزه‌های «وسایل نقلیه پاک و برقی و تجهیزات آن»، «سامانه مدیریت و پایش هوشمند تردد و ایمنی»، «تابلو و علائم و تجهیزات ترافیکی»، «سامانه و تجهیزات پارکینگ‌های حاشیه‌ای و مکانیزه»، «سامانه سرویس‌های اشتراکی» و «ناوگان حمل و نقل همگانی» خدمت یا محصولی ارائه کرده‌اند.

این رویداد بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان کشور در حل مشکلات و چالش‌های اقتصادی و فناوری، ارائه راهکارهایی برای ایجاد تعامل بین دانشگاه‌ها و صنعت، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و توسعه فضای کارآفرینی و نوآوری در کشور برگزار شد.

در نمایشگاه ملی حمل‌ونقل دانش‌بنیان با هدف حل مشکلات ترافیکی و آلودگی هوای کلان شهرها به کمک استفاده از روش‌های علمی و دانش‌بنیان؛ تفاهم‌نامه سه جانبه بین معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، وزارت کشور و شهرداری اصفهان منعقد شد.

شهرداری اصفهان نیز با توجه به محورهای تفاهم نامه نسبت به استخراج نیازمندی ها اقدام و آنها را در اختیار شرکت ها و صاحبان ایده گذاشت. در ادامه این فرآیند، شرکت‌های مستعد معرفی شدند و جلسات و بازدیدهای مشترک برای ارزیابی آن ها صورت گرفت، پس از طی این مراحل قرارداد همکاری با 4 شرکت دانش‌بنیان «سامانه مدیریت و رصد تصادفات (مرصاد)»، «سامانه حمل و نقل تقضامحور»، «سامانه پایش وضعیت ترافیک معابر شهری» و «طراحی و ساخت وسایل حمل و نقل شهری با نیروی الکتریکی پدالی یا پاکرو» منعقد شد.

همچنین 4 پروژه «سامانه مدیریت پارک حاشیه‌ای»، «سامانه مدیریت هوشمند حمل و نقل بار و مسافر»، «سامانه تجمیع یکچارچه‌سازی و کاوش اطلاعات حمل و نقلی» و «سامانه پردازش تصویر اطلاعات حمل و نقلی» نیز به زودی اجرایی خواهد شد.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی