کد خبر: ۳۵۳۰۱
|
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ | ۱۵:۳۰

بلومبرگ: تراشه M3 پرو اپل با حداقل 12 هسته پردازشی از راه می‌رسد

به گفته خبرنگار بلومبرگ، نسخه پایه تراشه M3 پرو نسبت به M2 پرو، به دو هسته پردازشی و دو هسته گرافیکی اضافه مجهز می‌شود.

به گزارش «نبض فناوری»، طبق گزارش بلومبرگ، اپل درحال آزمایش تراشه‌ای جدید است که از 12 هسته پردازشی و 18 هسته گرافیکی بهره می‌برد. ظاهراً این چیپ که درون یک مک‌بوک پرو جدید با 36 گیگابایت رم و سیستم‌عامل macOS 14 آزمایش شده، نسخه پایه M3 پرو است.

«مارک گرمن»، خبرنگار بلومبرگ، در جدیدترین گزارش خود مدعی شده است که این تراشه می‌تواند نسخه پایه M3 پرو برای نسل بعدی مک‌بوک پرو 14 و 16 اینچی باشد؛ محصولاتی که انتظار داریم اوایل سال آینده میلادی معرفی شوند. تراشه‌های خانواده M3 با لیتوگرافی 3 نانومتری TSMC تولید می‌شوند، بنابراین از نظر عملکرد و بهره‌وری انرژی بهبود چشمگیری را تجربه خواهند کرد.

افزایش هسته‌های پردازشی و گرافیکی در تراشه M3 پرو اپل

درحال‌حاضر نسخه پایه تراشه M2 پرو که در مک‌بوک پرو 14 اینچی مورد استفاده قرار گرفته است، از 10 هسته پردازشی و 16 هسته گرافیکی بهره می‌برد و با حداقل 16 گیگابایت رم همراهی می‌شود. با توجه به این ویژگی‌ها، نسخه پایه M3 پرو دارای دو هسته پردازشی و دو هسته گرافیکی بیشتر خواهد بود.

به گفته گرمن، اپل روی آی‌مک، مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو پایین‌رده جدید با تراشه M3 کار می‌کند. کوپرتینویی‌ها پیش از معرفی و عرضه چیپ‌های M3 پرو و مکس، از نسخه استاندارد آن رونمایی خواهند کرد. بنابراین احتمالاً دستگاه‌های مجهز به تراشه M3 در اواخر سال جاری میلادی روانه بازار می‌شوند.

به باور خبرنگار بلومبرگ، اپل مک‌بوک ایر 15 اینچی را در تابستان سال جاری میلادی با تراشه M2 روانه بازار می‌کند، بنابراین فعلاً نباید منتظر مک‌بوک با چیپ M3 باشیم. انتظار می‌رود مک‌بوک ایر 15 اینچی در جریان کنفرانس WWDC 2023 که از 5 ژوئن (15 خردادماه) شروع می‌شود، به‌طور رسمی معرفی شود.

مک‌بوک پرو 14 و 16 اینچی جدید احتمالاً اولین میزبان‌های تراشه‌های M3 پرو و مکس خواهند بود و با توجه به اینکه نسل کنونی آن‌ها در ژانویه سال جاری میلادی معرفی شد، احتمالاً با نسل جدید آن‌ها در ژانویه 2024 روبه‌رو می‌شویم.

منبع/ دیجیاتو

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
وبگردی