کد خبر: ۳۵۳۰۲
|
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ | ۱۶:۳۰

«هوش‌مصنوعی» کارنامه تمدن بشر است

یک دکترای هوش‌مصنوعی و رباتیک گفت: می‌توان کارنامه تمدن و پیشرفت بشر در طول تاریخ را از طریق نحوه عملکرد و توسعه سامانه‌های مجهز به هوش‌مصنوعی بررسی و ارزیابی کرد.

به گزارش «نبض فناوری»،حامد شهبازی، با اشاره به نحوه عملکرد هوش‌مصنوعی فعلی و چگونگی خلق اثر به واسطه فناوری‌های هوشمند، اظهار کرد: در حال حاضر فناوری‌های هوشمند و سیستم هوش‌مصنوعی در حال بهره‌برداری از نتایج و دستاوردهای تمدن بشر است.

وی افزود: درواقع هوش‌مصنوعی که امروزه مورد استفاده بشر قرار می‌گیرد از نتایجی که انسان‌ها در طول تاریخ کسب کرده‌اند، بهره‌برداری می‌کند.

این دکترای هوش‌مصنوعی و رباتیک ادامه داد: در حال حاضر تمام مطالبی که انسان‌ها در طول تاریخ به‌دست آورده‌اند در اختیار هوش‌مصنوعی قرار گرفته است.

وی در همین رابطه تاکید کرد: درواقع تمام اطلاعات، فناوری‌ها، آثار هنری، دانش‌های مختلف و تفکرهایی که انسان‌ها کسب کرده‌اند، امروزه مورد استفاده سامانه‌های هوشمند قرار گرفته است.

شهبازی در رابطه با ماهیت هوش‌مصنوعی فعلی گفت: در حال حاضر تمام اطلاعاتی که بشر طی سال‌ها به‌دست آورده درون ساختارهای شبکه‌های عصبی مصنوعی قرار گرفته است.

وی در همین رابطه افزود: علاوه بر آن فناوری‌های مجهز به دانش هوش‌مصنوعی نیز از این داده‌ها استفاده می‌کنند.

این دکترای هوش‌مصنوعی و رباتیک ادامه داد: با توجه به این مسئله می‌توان کارنامه تمدن و پیشرفت بشر در طول تاریخ را از طریق نحوه عملکرد و توسعه سامانه‌های مجهز به هوش‌مصنوعی بررسی و ارزیابی کرد.

منبع/ ایمنا

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی