کد خبر: ۳۵۳۳۳
|
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ | ۱۰:۳۰

نقش کلیدی اپراتور‌ها در تحقق اقتصاد دیجیتال

توسعه زیرساخت‌ها همواره یکی از مهم‌ترین پایه‌های رشد اقتصادی و موفقیت کشور‌ها به شمار می‌رود، بنابراین برای تحقق این امر مهم اپراتور‌های تلفن‌همراه در توسعه زیرساخت ارتباطات و همگام‌شدن با روند پرشتاب اقتصاد دیجیتال، نقش کلیدی را ایفا می‌کنند.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» امروزه فناوری‌های دیجیتال روند روبه رشد به خود گرفته است به طوری که زندگی‌ها انسان‌ها را نیز تحت تاثیر قرار داده است. می‌توان گفت که انقلاب دیجیتال، زندگی و جوامع ما را با سرعت و مقیاسی بی‌سابقه دگرگون ساخته و فرصت‌های بی‌نظیری را همراه با چالش‌های پیش‌رو فراهم کرده است.

براساس این گزارش به‌کارگیری فناوری‌های دیجیتال در تمامی کسب‌وکار‌ها و ایجاد تغییر و تحول از طریق خلق، نوآوری و عرضه محصولات دیجیتال، در کنار ایجاد، انعطاف‌پذیر کردن و توسعه و بلوغ پلت‌فرم‌ها و زیرساخت‌های کلان یکی از الزاماتی است که می‌تواند تحولات عظیمی را ایجاد کند.

باید به این نکته کلیدی اذعان کرد و افزود: توسعه زیرساخت‌ها همواره یکی از مهم‌ترین پایه‌های رشد اقتصادی و موفقیت کشور‌ها به شمار می‌رود. پیشرفت‌های به وجود آمده در حوزه فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات، تفاوت‌های زیادی نسبت به گذشته ایجاد کرده و منجر به پدید آمدن زیرساخت ارتباطی کاملا دیجیتال شده است. این زیرساخت علاوه بر آنکه در پیشبرد موج جدید نوآوری و ایجاد فرصت‌های جدید اقتصادی، کارآفرینی و بهبود کیفیت زندگی اهمیت زیادی دارد.

همچنین برای تحقق بخشیدن به اقتصاد بازیگران معتددی نقش دارند که از جمله دولت، ارایه‌دهندگان خدمات ارتباطی، ارایه‌دهندگان خدمات و محتوای دیجیتال و تولیدکنندگان نرم‌افزار و سخت‌افزار که می‌توان آنان را بازیگران شبکه ملی اطلاعات تلقی کرد.

معماری مناسب شبکه ملی اطلاعات نقش مهمی در تسهیل ارتباطات این بازیگران از یک سو و کاربران از سوی دیگر ایفا می‌کند؛ بنابراین تحول دیجیتال و اقتصادی شدن دیجیتال تنها زمانی به‌صورت کامل تحقق خواهد یافت که دسترسی به‌شبکه‌ها و خدمات ارتباطی با کیفیتی بالا و قیمتی مناسب در دسترس تمامی افراد و شرکت‌ها، فارغ از محل زندگی‌شان، قرار گیرد. در این مسیر نقش اپراتور‌های تلفن‌همراه در توسعه زیرساخت ارتباطات و همگام‌شدن با روند پرشتاب اقتصاد دیجیتال، اهمیت بسزایی دارد.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی