کد خبر: ۳۵۳۵۴
|
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ | ۲۲:۰۰

رتبه 4 جهانی ایران در علوم و فناوری‌های آب

سرپرست ستاد توسعه دانش‌بنیان آب، اقلیم و محیط زیست معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، اعلام کرد: ایران رتبه چهارم در زمینه علوم و فناوری آب در جهان را کسب کرده است.

به گزارش «نبض فناوری»، محمد همت دبیر ستاد توسعه دانش‌بنیان آب، اقلیم و محیط زیست معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری گفت: داده‌های منتشر شده در رتبه بندی سایماگو در سال 2022 که برگرفته از داده‌های اسکوپوس است؛ نشان می‌دهد ایران در حوزه علوم و فناوری‌های حوزه آب در بین تمام کشورهای تولیدکننده علم جهان، در رتبه چهارم ایستاده است.

وی تاکید کرد: طی 25 سال اخیر ایران توانسته‌ است از نظر علمی بالاتر از کشورهایی همچون "انگلستان"، "آلمان"، "کانادا"، "فرانسه"، "روسیه"، "ژاپن"، "هلند"، "سوئد"، "سوئیس"، "نروژ" و بسیاری دیگر از کشورها قرار گیرد.

همت با اشاره به اهمیت داده‌های اسکوپوس در نظام رتبه‌بندی علم جهان، گفت: بر اساس داده‌های این پایگاه معتبر جهانی؛ ایران در حوزه فناوری‌های حوزه آب در سال 2021 رتبه ششم جهان و در سال 2022 رتبه چهارم جهان را کسب کرده است.

دبیر ستاد توسعه دانش‌بنیان آب، اقلیم و محیط زیست معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، افزود: قرار گرفتن کشور در بین 5 کشور برتر جهان در این زمینه، نشان دهنده رشد علمی قابل قبول ایران در این حوزه و همت بالای اساتید، فناوران و دانشجویان برای رشد و تعالی کشور است.

همت با بیان اینکه ایران در حال حاضر در بیشتر حوزه‎‌های علمی در جهان صاحب رتبه‌های برتر یا خوب است، بیان کرد: با توجه به شرایط موجود و جریان قابل قبول تولید علم و توسعه فناوری در کشور می‌توان گفت که از مرحله "توانستن" عبور کردیم و در بسیاری از حوزه‌ها، دانشمندان، اساتید، دانشجویان و فناوران در اندیشه فتح قله ها هستند.

وی ادامه داد: نقطه کانونی حرکت کشورها به سمت پیشرفت و اقتدار، فهم "توانستن" و باور واقعی به آن است. جوانان و اندیشمندان کشوری که توانستن خود در عرصه‌های علمی و فناوری را باور کنند، دروازه‌های پیشرفت را فتح خواهند کرد و افق‌های روشنی برای خود و کشور خواهند ساخت.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی