کد خبر: ۳۵۴۱۴
|
۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ | ۱۶:۰۰

حمایت از تجاری‌سازی محصولات حوزه فوتونیک و لیزر

واحد توسعه کسب‌وکارهای جدید و بازار ستاد فوتونیک،لیزر،مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری از تجاری سازی محصولات دانش‌بنیان شرکت‌ها حمایت می‌کند.

به گزارش «نبض فناوری»، با توجه به اهمیت موضوع توسعه فناوری‌های «لیزر، فوتونیک و ساختارهای میکرونی» و «مواد و ساخت پیشرفته» و کاربردی شدن آن که کلید توسعه فناوری و تولید ثروت در کشورهاست، ستاد فوتونیک،لیزر،مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی سعی دارد تا از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال دراین حوزه حمایت کند.
این ستاد درنظر دارد تا با حمایت از فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه فوتونیک،لیزر،مواد پیشرفته و ساخت محصولات و تولیدات آن‌ها را تا مرحله تجاری سازی وعرضه در بازارهای جهانی حمایت کند.

درهمین راستا، واحد توسعه کسب‌وکارهای جدید و بازار حوزه فوتونیک،لیزر،مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی مسوولیت تجاری‌سازی محصولات و تولیدات دانش‌بنیان شرکت‌ها و فرصت‌های توسعه بازار آن‌ها را پیگیری و در موارد مورد نیاز به سایر واحد‌ها مشاوره‌های مرتبط را ارائه می‌دهد.

همچنین این واحد از کمک نمایندگان نهادهای مرتبط با بهبود فضای کسب‌وکار برای شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین کارآفرینان خبره در کارگروه‌های رصد فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان و تیم‌های فناورانه زیر بهره می‌برد.
براساس این گزارش، کارگروه رصد فرصت‌های سرمایه‌گذاری به تدوین گزارش‌هایی درباره فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای شرکت‌ها و کسب مقدمات ایجاد شفافیت در شرکت‌ها برای جذب سرمایه و راهکارهای رفع موانع آن می‌پردازد.

کارگروه توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان و تیم‌های فناورانه نیز در زمینه آموزش الزامات قانونی به شرکت‌های نوپا، آشناسازی شرکت‌ها با حمایت‌های معاونت علمی، ستاد و نهادهای مرتبط و به طور کلی اجرای قانون حمایت از تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات فعالیت می‌نماید. همچنبن، این کارگروه چگونگی حمایت از تیم‌های فناورانه و توسعه کارگاه‌های ساخت محصولات و قطعات پیشرفته در حوزه لیزر، فوتونیک و مواد پیشرفته را مورد بررسی و تبیین قرار می‌دهد.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی