کد خبر: ۳۵۴۴۹
|
۰۱ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۶:۳۰

اعطای "ای نماد" به مشاغل خانگی تسهیل شد

با اعلام رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت کار، دارندگان مجوز مشاغل خانگی نیازی به دریافت پروانه کسب مجازی ندارند و اعطای " ای نماد" به مشاغل خانگی دارای مجوز از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بدون نیاز به دریافت پروانه کسب از اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی تسهیل و علمیاتی شد.

به گزارش «نبض فناوری»، برای انجام فعالیت در فضای اینترنت نیازی به دریافت مجوز یا نمادی نیست ولی اگر کسب و کاری در فضای مجازی راه‌اندازی کنید و قصد جلب اعتماد مشتریان را داشته باشید به دریافت مجوزهای کسب و کار اینترنتی حتما نیاز پیدا خواهید کرد. امروزه با افزایش روزافزون کسب‌وکارهای اینترنتی، جلب اعتماد کاربران به یکی از عوامل مهم و موثر برندسازی تبدیل شده است. از سوی دیگر با توجه به فضای بی حد و مرز اینترنت امکان برخی سوءاستفاده‌ها وجود دارد لذا با داشتن ای نماد می توان اعتماد کاربران به فروشگاه اینترنتی را افزایش داد چرا که ای نماد فروشگاه اینترنتی، شاخص مهمی در جهت تایید اعتبار یک کسب و کار اینترنتی خصوصا فروشگاه های آنلاین به شمار می‌رود.

ای نماد از سوی مرکز توسعه تجارت الکترونیک به کسب و کارها و فروشگاه های اینترنتی داده می‌شود و در حال حاضر مرجع صدور پروانه کسب و کار در فضای مجازی اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی است اما در خصوص مشاغل خانگی دارای مجوز از وزارت کار این فرایند تسهیل شده است.

آنطور که رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفته فرآیند اعطای ای نماد، با تصویب ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی و ابلاغ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تسهیل شده است.

به گفته وی اعطای ای نماد به مشاغل خانگی دارای مجوز از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بدون نیاز به دریافت پروانه کسب از اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی عملیاتی شده است.

همتیان با تأکید بر سیاست‌های دولت مردمی سیزدهم در زمینه تسهیل صدور مجوزها و بهبود محیط کسب‌وکار گفته با پیگیری‌های دبیرخانه ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی وزارت کار از مرکز تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت، سرانجام در جلسه ۴۷ ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی تصویب و در تاریخ ۱۴۰۱/۹/۶ توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ شد که با هماهنگی‌های انجام‌شده اخیراً اجرایی شده است.

وی تصریح کرد: به این ترتیب متقاضیان مشاغل خانگی دارای مجوز از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سراسر کشور هنگام دریافت ای نماد در رسته‌های مرتبط، الزامی به دریافت پروانه کسب از اتحادیه کشوری صنف کسب‌وکارهای مجازی نداشته و صرفاً با ثبت اطلاعات مجوز مشاغل خانگی و استعلام برخط از وزارتخانه مذکور، به‌صورت کاملاً سیستمی ظرف حداکثر چند ساعت، ای نماد به آن‌ها اعطا خواهد شد.

اعطای

البته رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی وزارت کار اعلام کرده که فعالیت‌هایی که ماهیت مجازی داشته و معادلی در رسته فعالیت‌های مشاغل خانگی ندارند و یا طبق ضوابط اختصاصی ابلاغی دبیرخانه هیات عالی نظارت بر اصناف الزام به دریافت پروانه کسب مجازی دارند، همچنان نیازمند دریافت پروانه کسب مجازی از اتحادیه کشوری صنف کسب‌وکارهای مجازی خواهند بود. این موارد شامل ۷ مورد است و اسامی هفت گروهی که در گروه‌بندی کالا/خدمت سامانه "ای نماد" نیازمند دریافت مجوز و پروانه کسب مجازی از اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی هستند: به این شرح است:

۱- حمل‌ونقل زمینی مسافر (درون شهری) هوشمند

۲- حمل‌ونقل زمینی بار (درون شهری) هوشمند

۳- بستر درج آگهی

۴- بازاریابی شبکه‌ای

۵- آموزش در محل

۶- حراج کالا (مزایده برخط)

۷- فروش طلا و جواهر

موضوع دریافت مجوز جدید از اتحادیه صنفی توسط مشاغل خانگی دارای مجوز از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال‌های اخیر از موضوعات پرچالش بین‌بخشی بوده که بعضاً در جلسات مختلف مطرح و مورد اعتراض کسب‌وکارهای اینترنتی قرار داشت و از جهت الزام به تعدد دریافت مجوز از چند دستگاه، مطلوب نبود.

بر اساس مصوبه جلسه ۴۷ ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی و ابلاغ آن توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مشاغل خانگی دارای مجوز از وزارت کار جهت اخذ ای نماد در رسته های مربوط نیازی به دریافت مجدد پروانه کسب از اتحادیه کشوری صنف کسب‌وکارهای مجازی نخواهند داشت.

منبع/ ایسنا

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی