کد خبر: ۳۵۵۳۳
|
۰۵ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۳:۳۰

۳۹ روستای کردستان از پوشش تلفن همراه برخوردار شد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: از ابتدای شروع بکار دولت سیزدهم، پوشش تلفن همراه ۳G-۴G برای ۳۹ نقطه روستایی محروم از این فناوری، فراهم شد.

به گزارش «نبض فناوری»آرام حیدری اظهار کرد: با این کار، در مجموع سه هزار و ۴۳۹ خانوار و ۱۱ هزار و ۷۰۸ نفر از طریق احداث و راه اندازی ۲۶ سایت جدید روستایی از محل اعتبارات طرح USO دارای پوشش تلفن همراه شدند.

وی افزود: در مدت ۲۰ ماه گذشته، پوشش تلفن همراه به ۳G-۴G از محل اعتبارات طرح USO در ۱۰۴ نقطه روستایی با ۶ هزار و ۵۲۱ خانوار و ۲۳ هزار و ۱۷۹ نفر جمعیت، ارتقا یافت.

احداث و راه اندازی ۲ سایت جدید جاده ای جهت تأمین پوشش تلفن همراه ۳G-۴G مسیر جاده ای تیژتیژ-گاران (جزو مسیرهای تردد زائرین اربعین حسینی) از محل اعتبارات طرح USO، از دیگر اقدامات انجام شده در این مدت بود که مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان به آن اشاره کرد.

حیدری با اشاره به احداث و راه اندازی ۲ سایت جدید ۵G ایرانسل در شهر سنندج و در برنامه بودن احداث دو سایت ۵G دیگر تا پایان شهریور ۱۴۰۲، ادامه داد: ۱۵۷ کیلومتر فیبرنوری خاکی در فاز یک پروژه تار(توسعه ارتباطات روستایی) از محل اعتبارات USO برای تأمین پهنای باند نقاط روستایی استان انجام شد.

وی گفت: پیگیری و ابلاغ ۴۰۵ کیلومتر فیبرنوری روستایی در فاز ۲ پروژه تار (توسعه ارتباطات روستایی) از محل اعتبارات طرح USO برای سایتها و نقاط روستایی جهت رفع مشکل پهنای باند آنها از دیگر اقدامات انجام شده در همین بوده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان با اشاره به پیگیری و ابلاغ ۳۳۷ روستای استان جهت اتصال به شبکه ملی اطلاعات از محل طرح USO که در قالب ارتقا سایتهای موجود یا ایجاد سایت جدید مشکل اینترنت ۳G-۴G، اظهار کرد: عملیات اجرایی این سایت‌ها آغاز شده است و تاکنون ۹۰ روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شده است.

حیدری افزود: پرداخت تسهیلات حمایتی به ۲۲۵ طرح مربوط به کسب و کارهای حوزه فناوری اطلاعات به مبلغ ۴۶ میلیارد تومان و ایجاد ۳۱ دفتر پیشخوان خدمات دولت شهری و روستایی در استان، از دیگر اقدامات انجام شده در طول ۲۰ ماه خدمت دولت سیزدهم بوده است.

در حال حاضر حدود ۵۱۸ هزار و ۲۰۶ خط تلفن ثابت، ۲ میلیون و ۶۷۹ هزار و ۳۸۵ خط تلفن همراه و یک میلیون و ۸۲۶ هزار و ۶۹۹ مشترک پهن باند سیار در کردستان وجود دارد. تعداد اشتراک های پهن باند ثابت ۱۷۷ هزار و ۵۳۴ مورد و ضریب نفوذ پهن باند ثابت ۱۰.۶۱ درصد است.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی