کد خبر: ۳۵۵۶۳
|
۰۶ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۳:۵۴

بی‌خطرسازی پسماندهای پزشکی با دستگاه بومی

تولید دستگاه بی‌خطر ساز زباله‌های بیمارستانی دستاورد فناورانه یکی از شرکت‌‎های دانش‌بنیان است که کاربرد سه گانه خانگی، صنعتی و بیمارستانی دارد.

به گزارش «نبض فناوری»، سیف‌الله زنجانی مدیرعامل شرکت دانش بنیان توسعه ایمن الکترونیک باختران، دستگاه بی خطرساز پسماندهای بیمارستانی را از دستاوردهای فناورانه این شرکت ذکر کرد و گفت:دستگاه بی خطر ساز پسماند های بیمارستانی با کاربرد در حوزه‌های خانگی، بیمارستانی و صنعتی مجهز به فناوری ریز موج، در دو نمونه "کابینی" و "مجهز به خردکن" تولید شده است.

زنجانی، ادامه داد: این دستگاه، علاوه بر بالا بردن کیفیت محصول نهایی، منجر به استریلیزه و ضدعفونی شدن محصول نیز می شود. از این‌رو این دستگاه نقشی راهبردی در افزایش بهره وری تولید و فرآوری محصول نهایی در صنایع غذایی و دارویی کشور ایفا می‌کند.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان توسعه ایمن الکترونیک باختران، با اشاره به کاربردهای این دستگاه افزود: این دستگاه در کارخانجات تولید داروهای گیاهی، برای خشک کردن شیلات، خشک کردن میوه‌جات و سبزیجات، خشک کردن برخی از مواد پتروشیمی و پلیمری، صنایع چوب، سرامیک و معدن کاربردهای گسترده‌ای دارد.

تصفیه هوا با پلاسما

وی دستگاه تصفیه هوا مجهز به فناوری پلاسمای غیر حرارتی را از دیگر دستاوردهای فناورانه این شرکت نام برد و یادآور شد: همچنین همزمان با همه گیری بیماری کوید 19 در راستای پیشگیری از همه گیری ویروس کرونا، با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری طراحی و تولید دستگاه بی خطر ساز و ضد عفونی کننده کاغذ را در دستور کار قرار دادیم.

وی اضافه کرد: این دستگاه مجهز به فناوری ریزموج است و با توجه به این‌که الیاف کاغذی، به ویژه در محیط‌های اداری می‌توانند عامل مهمی برای انتقال ویروس و آلودگی‌ها باشند، دستگاه ضدعفونی کننده در دوران کرونا توانست نقش مهمی را در جلوگیری از انتشار بیماری کرونا ایفا کند.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی