کد خبر: ۳۶۹۱
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۹ | ۱۷:۲۹

قوانین جدید رجیستری تلفن همراه اعلام شد

گمرک ایران اعلام کرده است که از این پس اظهار مسافری تلفن همراه (رجیستری) فقط در صورتی انجام می‌‌شود که حداقل 20 روز از زمان فعالسازی آن اعم از( صدور اولیه، انتقال مالکیت و ... ) گذشته باشد و این قانون از نهم مرداد ماه از سامانه دور اظهاری(رجیستری تلفن‌همراه) همتا قابل اجرا است.
به گزارش نبض فناوری، روح‌الله لطیفی، سخنگوی گمرک می‌گوید که سال گذشته بیش از 3 میلیون تلفن همراه مسافری وارد کشور شده است که بعضی از این گوشی‌ها به اسم افراد دیگر و به صورت خلاف وارد شده. لطیفی اظهار می‌کند که این قانون جدید یک لایحه دیگری برای راستی‌آزمایی و جلوگیری از سواستفاده‌های خاطیان است؛ به این صورت که سیمکارت باید از بیست روز قبل به نام فرد ثبت شده و در سایت همتا حق گمرکی آن هم پرداخت شود تا در ایران بتوانند از آن استفاده کنند.

او در ادامه تاکید می‌کند که این قانون باعث می‌‌شود تا از سواستفاده اطلاعات مسافران توسط خاطیان جلوگیری شده و آن‌ها نتوانند از مزایای واردات بدون ثبت سفارش استفاده کنند. لطیفی می‌گوید که این قانون تنها برای مسافرانی که گوشی از خارج از کشور خریده‌اند و قصد ورود آن به ایران را دارند، صدق می‌کند و اتباع خارجی نیز باید مانند روال پیشین در گمرک به صورت موقت گوشی‌های خود را رجیستری کنند و تا زمان حضور در ایران بتوانند از آن استفاده کنند.
ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی