کد خبر: ۶۶۴۹
|
۰۸ آبان ۱۳۹۹ | ۰۸:۵۷

قابل اعتمادترین برند گوشی هوشمند

موسسه تحقیقاتی Counterpoint گزارش جدیدی منتشر کرده و در آن به رتبه‌بندی قابل اعتمادترین برند گوشی های هوشمند پرداخته است. برای این رنکینگ 4 معیار در نظر گرفته شده است که آنها آپدیت‌های نرم‌افزاری، آپدیت‌های امنیتی، کیفیت ساخت و گوشی‌های توصیه شده به سازمان‌ها هستند.

به گزارش نبض فناوری ، گوشی‌های نوکیا شرکت HMD Global در صدر جدول زمانی دریافت آپدیت سیستم عامل و آپدیت‌های امنیتی هستند و میزان دوام آنها بالاتر از میانگین گوشی‌های بازار است. در ادامه به توضیح دقیق‌تر این موضوع خواهیم پرداخت.

چرا “نوکیا” قابل اعتمادترین برند گوشی است؟


عملکرد HMD در مقایسه با سال قبل بهتر شده است. همه گوشی‌های واجد شرایط نوکیا در حال حاضر مجهز به سیستم عامل اندروید نسخه 10 هستند. تنها یک برند دیگر نیز آمار 100 درصدی داشته و آن وان‌پلاس است. با این تفاوت که آنها تنها 7 گوشی واجد شرایط داشتند و HMD بیست گوشی.

سامسونگ نیز در این تست عملکرد خوبی داشته و 89 درصد از گوشی‌های واجد شرایط این شرکت از اندروید 10 استفاده می‌کنند. ریلمی با 73 درصد در رتبه چهار قرار گرفته و شیائومی و هواوی در جایگاه بعدی قرار دارند.

نوکیا قابل اعتمادترین برند گوشی هوشمند


گوشی‌های HMD بیشترین سهم را در میان گوشی‌های پیشنهادی برای استفاده در سازمان‌ها دارند. بخشی از دلیل این موضوع می‌تواند آن باشد که این گوشی‌ها هر ماه آپدیت‌های امنیتی به موقع دریافت می‌کنند. وان‌پلاس نیز عملکرد خوبی داشته و 90 درصد از گوشی‌های این برند آپدیت امنیتی ماهانه را دریافت می‌کنند.

برای سامسونگ و هواوی این رقم به ترتیب 22 و 29 درصد است و این یعنی بخش بزرگی از گوشی‌های این شرکت‌ها هر سه ماه یک بار آپدیت امنیتی دریافت می‌کنند. ریلمی و شیائومی عملکرد نسبتاً بهتری داشته و دو سوم از گوشی‌های آن ماهانه آپدیت را دریافت می‌کنند.

نوکیا قابل اعتمادترین برند گوشی هوشمند


روش‌های تست شرکت HMD سخت‌تر حد معمول این صنعت است. در تست دوام و کیفیت ساخت گوشی، محصولات این برند باز هم پیشرو بودند. برای سنجش این موضوع، چندین معیار مورد ارزیابی قرار گرفت که این شامل میزان مقاومت محصول، مقاومت در برابر فشار، افتادن، ضربه، فرسایش، سایش و خراش، تست‌های حرارتی، رطوبت و مایعات و موارد دیگر  می‌شود که هم شامل مشاهدات کمی است و هم کیفی.

نوکیا قابل اعتمادترین برند گوشی هوشمند


طول عمر نرم‌افزار و سخت‌افزار نیز اهمیت زیادی دارد، چرا که اطلاعات موسسه کانترپوینت نشان می‌دهد که مردم گوشی‌های خود را بیشتر از گذشته نگه می‌دارند و چرخه جایگزینی گوشی نزدیک به 30 ماه شده است.
ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی