کد خبر: ۸۵۸۵
|
۰۱ آذر ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۱

علم و فناوری یا سحر و جادو/پایان تاریخ یا صبح امید



اکنون یک سال است که ویروس منحوس کرونا شبه ترسناک نابودی را بر سایه جهان انداخته است. طی این یک سال انواع نظرات و روش ها در مورد ایجاد و نحوه مبارزه با کرونا مطرح شد.

به گزارش نبض فناوری ، درحالی که عده ای با روش های خرافاتی به دنبال افزون کردن سود خود و سواستفاده از مردم بودند، برخی در بیمارستان ها و آزمایشگاه ها تا پای جان مبارزه کردند و از جان خود و عزیزان خود گذشتند. برخی نیز فقط به دنبال سودجویی حتی با خط انداختن جان مردم بودند.

برخی تفکرات و در واقع توهمات، کرونا را پایان تاریخ و نتیجه گناه بشر میدانند به طوری که همه تلاش بشر بیهوده است و هیچ راه حلی برای آن متصور نیست و همه تلاش ها بیهوده است. در مقابل عده ای وقت خود را صرف کشف راه حل درمان و واکسن کرونا با روشهای علمی و با کمک فناوری های نوین کرده اند.

نکته ای که در این مواقع فکر انسان را به خود مشغول میکند این است که واقعا کدام گروه به بشر خدمت میکنند. همواره در طول تاریخ بلایایی همچون کرونا بشر را تا لبه نابودی برده است ولی در نهایت نسل بشر با تلاش و کشف راه حل علمی بر مشکل پیروز شده است.

هم اکنون که در تعطیلات دو هفته ای در ایران هستیم واقعا آینده نامعلوم است و باور غالب مردم نقطه پایان این تعطیلات معلوم نیست. لحظه به لحظه اخبار جدیدی از کشف واکسن کرونا در رسانه ها منتشر می شود و امید برای نجات بشر را بیشتر می کند. البته این که چه زمانی درمان واقعی پیدا شود و به دست بازماندگان این جنگ کرونایی برسد قابل تخمین نیست. ولی چیزی که معلوم است این است که این معضل فقط راه حل علمی دارد و در نهایت تلاش دانشمندان این ویروس خطرناک را نابود خواهد کرد.

علم بشر همیشه راه گشا بوده و نسل بشر در بحران ها و شرایط سختی و مشکلات بزرگترین پیشرفت های علمی را داشته است. در حال حاضر نیز که در حال مبارزه با کرونا هستیم در همه حوز ها هر روز به راه حل های جدیدی میرسیم. پیشرفت در حوزه دولت الکترونیک در ایران در حوزه فناوری های نوین قابل توجه است. بخاطر شرایط اجبار و اضطرار ناشی از کرونا رشد خوبی در این حوزه داشتیم.

اکنون به نظر میرسد که این معضل تنها راه حل علمی دارد و همه باید با عقلانیت و منطق با این مشکل برخورد کنیم.

برچسب ها: سحر و جادو
ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی