کد خبر: ۸۶۹۰
|
۰۲ آذر ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۳

تعلیق حساب چند صد راننده اسنپ و تپسی پس از اتصال به دولت الکترونیکی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز گذشته از تعلیق حساب چند صد راننده اسنپ و تپسی مبتلا به کرونا پس از اتصال به دولت الکترونیکی خبر داد.

به گزارش «نبض‌فناوری»؛ چندی پیش در خبرها اعلام شده بود که قرار است با استفاده از ظرفیت‌های دولت الکترونیک از مسافرت مبتلایان به کرونا جلوگیری به عمل آید. امیر ناظمی، معاون وزیر ارتباطات در آن زمان عنوان کرده بود که با هماهنگی میان وزارت بهداشت، مرکز تبادل اطلاعات و شرکت‌های هواپیمایی، رجا، اپلیکیشن‌ها و سایت‌های فروش بلیت، مبتلایان به کرونا با کد ملی شناسایی شده و اجازه مسافرت به آنها داده نخواهد شد. ناظمی گفته بود که رانندگان تاکسی‌های اینترنتی نیز شامل این طرح خواهند شد. حالا به نظر می‌رسد استارت این پروژه زده شده است.

 تعلیق حساب چند صد راننده اسنپ و تپسی مبتلا به کرونا


محمدجواد آذری جهرمی روز گذشته در حساب توئیتر خود اعلام کرد که با همکاری خوب وزارت بهداشت و وزارت راه بر بستر دولت الکترونیکی، از امروز (جمعه) کلیه مسافران هواپیما و قطار بین شهری با بانک اطلاعاتی مبتلایان به کرونا تطابق داده می‌شود و از جابجایی افراد مبتلا جلوگیری به عمل خواهد آمد. او به این موضوع اشاره کرد که روز گذشته چند مسافر مبتلا از فرودگاه بازگردانده شدند و قرار است که این طرح از سه‌شنبه برای اتوبوس‌ها هم عملی شود.

وزیر ارتباطات در خصوص تطابق اطلاعات رانندگان تاکسی‌های اینترنتی و وزارت بهداشت گفت:

“تپسی و اسنپ هم با اتصال به دولت الکترونیکی، بررسی رانندگان خود با بانک اطلاعاتی مبتلایان به کرونا را آغاز کردند. حساب کاربری چند صد راننده مبتلا معلق شد. سایر تاکسی‌های اینترنتی هم در این هفته موظفند به دولت الکترونیکی متصل شوند. برای رانندگان مبتلا هم بسته‌ی حمایتی خواهیم داشت.”


جهرمی همچنین اعلام کرده در روزهای گذشته 8 درصد افزایش در سفرهای بین‌استانی داشته‌ایم. استان‌های البرز، تهران و مازندران بیشترین مسافر ورودی را داشتند که در میان مازندران مسافر خروجی کمتری داشته و این نشان می‌دهد که برای سفرهای تفریحی و اقامت راهی این استان شده‌اند.

 

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی