کد خبر: ۸۷۸۵
|
۰۳ آذر ۱۳۹۹ | ۱۴:۲۱

بازگشت فورتنایت به iOS به لطف پلتفرم ابری انویدیا

 


 

 

 




به گزارش «نبض‌فناوری»؛ وقتی اپیک گیمز، توسعه‌دهنده بازی فورتنایت به بازیکنان این بازی فرصت تا با خرید در پلتفرم خود به جای اپل در خریدهای درون برنامه‌ای چند دلاری صرفه‌جویی کنند، این بازی از اپ استور حذف شد. مقررات اپل که اپیک نیز با آنها موافقت کرده بود به اپل اجازه می‌دهد تا بازی‌ها و توسعه‌دهندگانی که قصد دور زدن کمیسیون 30 درصدی اپ استور، با ارائه سیستم پرداخت شخصی خود دارند را حذف کند. در دادگاه اپیک تلاش کرد تا اپل را به عنوان یک انحصارگرا نشان دهد، اپل اما اعلام کرد که اپیک به دلیل زمان و هزینه‌ای که آنها برای تبلیغ فورتنایت کرده‌اند،‌ به اپل مدیون است. در نتیجه این دعوا، فورتنایت حالا در اپ استور موجود نیست. اما به لطف سرویس ابری انویدیا شاهد بازگشت فورتنایت به iOS خواهیم بود.

بازگشت فورتنایت به iOS با GeForce NOW


انویدیا روز پنجشنبه اعلام کرد که GeForce NOW، سیستم بازی ابری این شرکت نسخه تاچ فورتنایت را از طریق سافاری به iOS می‌آورد. انویدیا عنوان کرد که بازی‌های موجود در GeForce NOW با استفاده از گیم‌پد با گوشی‌های هوشمند بهترین تجربه کاربری را خواهند داشت، اما این شرکت با همکاری با اپیک گیمز در تلاش برای توسعه نسخه سازگار با تاچ است، چراکه بیش از 100 میلیون از گیمرهای فورتنایت از این طریق با یکدیگر بازی می‌کنند. کار بر روی سازگاری این بازی با تاچ باعث شده تا زمان انتشار آن با تأخیر همراه شود.

بازیکنان موبایلی فورتنایت می‌توانند با وارد شدن به فروشگاه اپیک و پیدا کردن نسخه Ge Force NOW بازی فورتنایت برای iOS آن را دریافت کنند. طبیعتاً اجرای بازی به این طریق به سادگی زمانی که در اپ استور موجود بود، نیست. با این حال، چنین حرکتی برای کاربران iOS فرصت تجربه دوباره بازی فورتنایت را محیا خواهد کرد.

در اسناد ی که در جنگ میان اپیک و اپل در دادگاه به راه افتاد، عنوان شده که 116 میلیون بازیکن فورتنایت آن را در iOS بازی می‌کنند و 73 میلیون فقط آن را بر روی iOS دارند. تعداد کاربران فعال فورتنایت در iOS در حدود 2.5 میلیون و یا 10 درصد از 25 میلیون کاربر فعال روزانه این بازی بود و خریدهای درون برنامه‌ای بازی هم بیشتر به کاربران گوشی‌های آیفون تعلق داشت تا اندروید.

باوجود خبرهای امیدوارکننده‌ای که ممکن است سافاری اجازه بازگشت مجدد فورتنایت به پلتفرم iOS را بدهد، کاربران ترجیح می‌دهند که اپل و اپیک با کنار گذاشتن مشکلات با صلح و صفا این بازی را به اپ استور بازگردانند.
ارسال نظرات
وبگردی