کد خبر: ۹۳۶۹
|
۰۹ آذر ۱۳۹۹ | ۱۴:۴۷

اینفوگرافیک بیشترین و کمترین هزینه اینترنت ثابت در کشور‌های جهان

باید قبول کرد که امروزه در اکثر کشورها، دسترسی به اینترنت یک لازمه ضروری (هم رده آب و برق) است. اما پهنای باند در همه جا به یک مقدار و میزان نیست. در برخی از کشورهای در حال توسعه که درآمد پایین است، گاهی هزینه دسترسی به اینترنت مسلزم پرداخت چندین برابر متوسط ​​دستمزد ماهانه یک شخص است.

به گزارش «نبض‌فناوری»؛ هرچه به سمت کشور‌های پیشرفته می‌رویم، هزینه دسترسی به اینترنت ارزان‌تر می‌شود و نفرات بیشتری به شبکه جهانی دسترسی دارند. اما تفاوت قیمت در تمام کشور‌های دنیا چه قدر است؟ در اینجا با بیشترین و کمترین هزینه اینترنت در کشور‌های جهان با شما همراه خواهیم بود.

شرکت اینترنتی NetCredit از داده‌های بانک جهانی برای دستیابی به متوسط ​​دستمزد ماهانه هر فرد در هر کشور جهان استفاده کرده و آمارهای جالب توجهی را منتشر کرده است. این شرکت از تحقیقات قیمت پهنای باند جهانی Cable.co.uk برای بررسی میزان متوسط ​​حقوق لازم برای پرداخت هزینه باند پهن در هر کشور استفاده کرده است.

در شاخص گرانترین هزینه اینترنت ماهیانه به نسبت دستمزد کارگر، کشور یمن در رده نخست قرار دارد. این کشور سال‌ها درگیر یک جنگ داخلی و خارجی بزرگ است. از بین رفتن زیرساخت‌های داخلی و تحریم‌های بین المللی سبب شاده تا یک اشتراک اینترنت با هزینه 2466 دلار در ماه به فروش برسد (یعنی 2،792.56 درصد بیشتر از متوسط ​​دستمزد 88.33 دلار یک کارگر)


بیشترین و کمترین هزینه اینترنت ثابت در کشور‌های جهان 01


در شاخص مقرون به صرفه ترین اشتراک اینترنت در جهان، موناکو در رده نخست قرار دارد. اشتراک ماهانه اینترنت در این کشور 34.49 دلار قیمت دارد که فقط 0.68 درصد از متوسط ​​5.043.69 دلار دستمزد ماهانه یک کارگر است.

در شاخص‌های دیگر اوضاع به چه منوال است؟


در شاخص نسبت قیمت به سرعت خدمات اینترنتی، رومانی با 0.13 دلار در هر مگابیت بر ثانیه ارزانترین اینترنت جهان را عرضه می‌کند. البته جای تعجب نیست که کشور یمن دوباره در انتهای این شاخص قرار دارد.

در کشور ایالات متحده (جایی که NetCredit متوسط ​​دستمزد کارگر را 4000 دلار در ماه تعیین کرده) هزینه یک خط اشتراک اینترنت 10 مگابیت بر ثانیه 7.01 دلار در ماه است که فقط 0.16 درصد از درآمد متوسط یک شخص در آمریکا را شامل می‌شود​​. در رده بعدی اینترنت کانادا با 0.22 درصد از متوسط ​​دستمزد قرار دارد، در حالی که کم هزینه ترین کشور در آمریکای شمالی، کشور هائیتی است که هزینه 216 دلار در ماه 60.28 درصد از متوسط ​​دستمزد یک کارگر را شامل می‌شود.


بیشترین و کمترین هزینه اینترنت ثابت در کشور‌های جهان 02


در حالی که مردم اکثر کشور‌های جهان فقط درصد کمی از متوسط ​​دستمزد خود را برای اشتراک اینترنت پرداخت می‌کنند، اما کشورهای در حال توسعه و تحت تأثیر جنگ از اوضاع بدی برخوردار هستند که این موضوع بخاطر دستمزد کم و فقدان زیرساخت پهنای باند است.
منبع: لینکدونی

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
وبگردی