کد خبر: ۹۹۰۳
|
۱۵ آذر ۱۳۹۹ | ۱۶:۴۸

بزرگترین پهپاد ماهواره‌بر جهان رونمایی شد






بزرگترین پهپاد ماهواره‌بر جهان رونمایی شد

به گزارش «نبض‌فناوری»؛ بزرگترین پهپاد کاملا خودکار جهان که می‌تواند در هر ۱۸۰ دقیقه یک ماهواره را در مدار زمین قرار دهد، توسط یک استارتاپ فضایی در آمریکا رونمایی شد.






به گزارش روزنامه دیلی میل، این استارتاپ فضایی که Aevum نام دارد ، اعلام کرد، این پهپاد بزرگ که کاملا خودکار است، می تواند بر روی باندی به طول یک مایل، از زمین بلند شود و بر روی زمین فرود آید. هم اکنون ۷۰ درصد این پهپاد ماهواره بر، دوباره قابل استفاده است اما سازندگان امیدوارند که این قابلیت را در نخسه های بعدی این فناوری، به ۹۵ درصد برسانند. سیستم پرتاب این هواپیمای بدون سرنشین در سه مرحله که شامل یک راکت انداز است، کار می کند.

 

 



مرحله اول این پهپاد که  Ravn X نام دارد، کاملا قابل استفاده مجدد است؛ Ravn X،  به طول ۸۰ فوت (۲۴ متر)، با همکاری نیروی فضایی آمریکا ساخته شده است. این هواپیمای بدون سرنشین می تواند از هر باندی که دست کم یک مایل طول داشته باشد پرواز کرده و به ارتفاع بالا برسد؛ در این نقطه، Ravn X مرحله دوم راکت پرتاب کننده خود را مستقر می سازد و سپس به زمین بازمی گردد. مرحله دوم راکت پرتاب کننده محموله بار را به فضا می برد و در آنجا مرحله سوم این راکت ، محموله بار را در یک مدار خاص که از پیش انتخاب شده است، قرار می دهد.

Ravn X پس از استقرار مرحله دوم راکت پرتاب کننده در ارتفاع بالا، خود را به باند اصلی رسانده، بر زمین فرود می آید و به آشیانه بازمی گردد.  پیش بینی می شود اولین پرتاب ماهواره با استفاده از پهپاد Ravn X، مأموریت پرتاب ماهواره کوچک ASLON-۴۵ متعلق به نیروی فضایی آمریکا در سال ۲۰۲۱ باشد.این فناوری اجازه می دهد که ماهواره ها بدون نیاز به خلبان ، سکوی پرتاب یا موشک بزرگ، به مدار زمین ارسال شوند. این پهپاد به اندازه دو اتوبوس مدرسه یعنی حدود ۸۰ فوت (۲۴ متر) است و می تواند ماهواره هایی را تا وزن ۵۰۰ کیلوگرم را به صورت کاملاً مستقل و بدون نیاز به زیرساخت های پرهزینه حمل کند.

سازندگان Ravn X می گویند ، این وسیله پرتاب بدون سرنشین، علاوه بر کاربردهای نظامی، می تواند به محققان کمک کند تا حسگرهایی را برای آزمایش های خاص به صورت سریع و کم هزینه در مدار زمین قرار دهند.


ارسال نظرات
به دلیل نگرانی از ایمنی داده‌ها؛ هلند استفاده از فیس‌بوک را ممنوع می‌کند
وبگردی