کد خبر: ۱۰۱۷۷
|
۱۸ آذر ۱۳۹۹ | ۰۱:۵۳

مایکروسافت قابلیت LAMBDA را برای اکسل معرفی کرد؛ انقلابی در فرمول نویسی

امروز شاهد معرفی قابلیت LAMBDA در اکسل توسط مایکروسافت بودیم که با فراهم کردن امکان ایجاد فرمول‌ها به صورت تابع در خود اکسل، فرمول نویسی در این برنامه را متحول خواهد کرد.

به گزارش «نبض‌فناوری»؛ امروز مایکروسافت یک قابلیت جدید را برای برنامه‌ی کاربردی اکسل معرفی کرده است که فرمول نویسی در اکسل را متحول می‌کند. همانطور که می‌دانید نوشتن فرمول در اکسل اهمیت و کاربرد زیادی دارد اما تا به امروز امکان نوشتن فرمول‌ها به صورت تابع (که قابلیت استفاده‌ی مجدد را دارد)، با استفاده از زبان خود اکسل وجود نداشت و کاربر برای این کار مجبور بود که از زبان‌هایی مانند جاوا اسکریپت استفاده کند.



حالا اما به لطف ویژگی LAMBDA می‌توانید تابع مورد نظرتان را با استفاده از زبان فرمول نویسی اکسل، بنویسید. از طرفی با این قابلیت، یک تابع می‌تواند یک تابع دیگر را هم صدا بزند.

 

توابعی که قابلیت استفاده‌ی مجدد را دارند


با استفاده از این قابلیت می‌‎توانید هر تابعی را در اکسل ایجاد کنید، آن را در قالب یک تابع LAMBDA قرار دهید، برایش یک نام تعیین کنید و سپس در هر جایی از شیت اکسل، از آن استفاده کنید.

 

توابع بازگشتی


اگرچه توابعی که قابلیت استفاده‌ی مجدد را دارند (Reusable Custom Functions)، به خودی خود دلیلی محکم برای بهره بردن از قابلیت جدید اکسل هستند، یک ویژگی مثبت که LAMBDA به اکسل اضافه می‌کند، توابع بازگشتی است. برای مثال در صورتی که یک LAMBDA به نام MYFUNC را ایجاد کرده‌اید، می‌توانید این تابع را درون خودش صدا بزنید. جالب است بدانید که این قابلیت تا پیش از LAMBDA در اکسل، تنها با اسکریپت‌هایی مانند جاوااسکریپت، VBA و... ممکن بود.

 

تعریف یک LAMBDA


در تصویر زیر نحوه‌ی تعریف یک LAMBDA را می‌بینید که شامل دو بخش پارامترها و محاسبه است. در بخش پارامترها، مقداری که می‌خواهید به عنوان ورودی به تابع بفرستید (مانند عدد، رشته و...) را قرار خواهید داد. در قسمت calculation هم باید فرمولی که می‌خواهید اجرا شود را قرار دهید.




نمونه نوشتن LAMBDA.jpg
تعریف یک LAMBDA -

ارسال نظرات
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
دادگاه ضدانحصار گوگل و وزارت دادگستری برگزار شد؛ احتمال جریمه غول فناوری به‌‌دلیل حذف مستندات مهم
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
وبگردی