کد خبر: ۱۰۲۵۳
|
۱۹ آذر ۱۳۹۹ | ۰۴:۲۷

اعطای یارانه تجاری سازی به طرح های فناورانه



در نشست هفته پژوهش اعلام شد؛







مدیر دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم از اعطای یارانه تجاری به محصولات فناوری خبر داد و گفت: در صورت عقد قرارداد با سرمایه گذار، به طرح های فناورانه یارانه تعلق می گیرد.






به گزارش «نبض‌فناوری»؛ مهدی کشمیری در نشست خبری که امروز به مناسبت هفته پژوهش به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته غیر از نمایشگاه دستاوردها، دو برنامه داشتیم؛ یکی از برنامه ها یارانه تجاری سازی بود و دیگری فناور برتر که با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار می شد.


وی افزود: در برنامه یارانه تجاری سازی بنا بر این است که اگر در نمایشگاه عرضه کنندگان فناوری با سرمایه گذاران به توافق برسند، یارانه ای از سوی وزارت علوم به آنها تعلق می گیرد. در سال ۹۸، ۳۰۰ توافقنامه به مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان انجام شد از این تعداد ۱۱۴ تفاهم نامه تبدیل به قرارداد به مبلغ ۱۷۰ میلیارد تومان شدند و از این تعداد ۶۶ مورد برای پرداخت یارانه تجاری انتخاب شدند.


مدیر دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم ادامه داد: سال گذشته این یارانه از سوی وزارت علوم پرداخت می شد اما امسال معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری در پرداخت این یارانه با ما همکاری خواهد داشت.


کشمیری ادامه داد: سال گذشته در طرح فناور برتر ۶ فناور انتخاب شدند و به هر کدام ۷۵ میلیون تومان گرنت تعلق گرفت که جمعا ۴۵۰ میلیون تومان شد. امسال نیز همین حمایت را از فناوران برتر خواهیم داشت و این مبلغ حمایتی گرنتی است که در توسعه محصولات جدید باید استفاده شود.


وی در ادامه گفت: امسال طرح جدیدی تحت عنوان "هم سرمایه گذاری" با صندوق نوآوری و شکوفایی پیش می بریم که اگر برای یک فناوری سرمایه گذار جذب شد، تا ۴ برابر سرمایه سرمایه گذاران منابع مالی تعلق خواهد گرفت. در همین زمینه تاکنون ۳۵ طرح برای ما ارسال شده که ۱۰ طرح به صورت جدی در حال بررسی است و حدود سه طرح تا هفته آینده در مرحله توافقنامه با سرمایه گذار قرار خواهد گرفت.




ارسال نظرات
«آبادیران»، بستر نقش آفرینی دانش بنیان‌ها در تحقق گفتمان مردمی‌‌کردن اقتصاد دهقانی خبر داد: برنامه‌های حمایتی ویژه معاونت علمی برای توسعه نوآوری‌های فراگیر اجتماعی
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 24 اردیبهشت 1403 وام مسکن با پشتوانه بیت‌کوین
در اعتراض به دستمزدها؛ کارمندان اپل اعتصاب می‌کنند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 23 اردیبهشت 1403 پیش‌بینی روند قیمت بیت‌کوین
درمان دقیق تر بیماری‌ها؛ هوش مصنوعی گوگل داروساز می‌شود
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 22 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم
به دلیل نقض حق امتیاز اختراع؛ مایکروسافت ۲۴۲ میلیون دلار جریمه شد
وبگردی