کد خبر: ۱۰۵۰۸
|
۲۱ آذر ۱۳۹۹ | ۰۱:۱۱

ادوبی آخرین آپدیت فلش پلیر را منتشر کرد

کمپانی ادوبی برای آخرین بار در روز گذشته نسخه جدید فلش پلیر را عرضه کرد. کمپانی ادوبی مدت‌هاست که اعلام کرده در تاریخ ۳۱ دسامبر ۲۰۲۰ (۱۱ دی ۱۳۹۹) پشتیبانی از فلش پلیر را پایان می‌دهد و حتی گفته‌ شده است در تاریخ ۱۲ ژانویه ۲۰۲۱ (۲۲ دی ۱۳۹۹) این برنامه دیگر هیچ‌ محتوایی را نشان نخواهد داد.

 










 

به گزارش «نبض‌فناوری»؛ در کنار انشار این نسخه، ادوبی یادداشتی به عنوان خداحافظی نیز منتشر کرده است که در این متن آمده است:« ما باید از کاربران، مشتریان و توسعه دهندگانی که طی دو دهه گذشته ما را همراهی کرده‌اند و از محتوای فلش استفاده کرده‌اند، تشکر می‌کنیم. باعث افتخار ما است که فلش پلیر نقش موثری را در تکامل صفحات وب داشته و برای کمک به هدایت دوره‌ی بعدی تجربیات دیجیتالی هیجان‌زده هستیم.»




Falsh-Player-1.jpg
-





کمپانی ادوبی در سال 2015 از تمامی توسعه دهندگان‌ خواست تا از تمامی استانداردهای جدید را استفاده کنند؛ مانند HTML5. ادوبی در سال ۲۰۱۷ اعلام کرد که پشتیبانی از فلش پلیر را متوقف خواهد کرد. البته در همان زمان هم این پلیر در بسیاری از مرورگرها حذف شده بود. البته این را نباید فراموش کرد که در طی چندین سال گذشته انتقادات زیادی به دلیل حفره‌های متعدد امنیتی، بر این پلتفرم وارد شده بود.

کاربران و افراد زیادی به دلیل اینکه هزاران انیمیشن و بازی قدیمی مبتنی بر این فرمت ساخته‌ شده‌اند، مخالف از بین رفتن و مرگ فلش پلیر هستند. البته تلاش‌های بسیاری شده تا اینکه محتواهای مبتنی بر فلش ساخته شده‌اند، بتوانند زنده‌ بمانند. برای مثال یک شبیه‌ساز متن‌باز به نام Ruffle، به فایل‌های فلش اجازه می‌دهد که از طریق مرورگرها یا برنامه‌های دسکتاپ اجرا شوند. سازمان موسوم به بایگانی اینترنت نیز برای ذخیره، دسترسی و حفظ بیش از ۱۰۰۰ بازی و انیمیشن در سایت خود، از این شبیه‌ساز استفاده می‌کند. بنابراین بهترین راه برای دسترسی به محتواهایی است که بعداز مرگ فلش پلیر می‌توانیم از آن استفاده کنیم.


ارسال نظرات
به شکل یک سیگنال الکتریکی؛ کشف جی پی اس در مغز انسان
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 19 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین به سمت صعود حرکت می‌کند؟
با ثبت شکایت در دادگاه فدرال؛ تیک تاک در مقابل کاخ سفید قد علم کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 18 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین صعودی ماند؟
دسترسی به اطلاعات پرسنل؛ وزارت دفاع انگلیس هک شد
وبگردی