کد خبر: ۱۰۶۶۴
|
۲۳ آذر ۱۳۹۹ | ۰۲:۲۲

خصوصیات جدید پلی استیشن 5

ویژگی های PlayStation 5 – بعد از سالها شایعه در رابطه با PS5 و مشخصات آن ، بالاخره یک طراح آگاه (Mark Cerny) اطلاعاتی را از نسل بعدی کنسول سونی فاش کرده که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

به گزارش «نبض‌فناوری»؛ PS5 بطور رسمی تایید شده است (البته نه نام آن) و با توجه به چیزی که از Cerny شنیده ایم دارای یک سخت افزار فوق العاده و شاید قاتل نسل بعدی کنسول ها باشد.

با توجه به اینکه سونی ،برنده قطعی نبرد میان کنسول های نسل فعلی است و با فروش دوبرابری نسبت به Xbox one به این جایگاه رسیده قطعا تلاش خواهد کرد بهترین کنسول ممکن را برای نبرد با نسل بعدی کنسول ها به ویژه نسل بعدی Xbox آماده کند.

 

 

یک پردازنده و گرافیک قدرتمند دارد

از لحاظ سخت افزاری قطعا این کنسول نا امیدتان نخواهد کرد! طبق اطلاعات منتشر شده توسط Cerny ، پلی استیشن ۵ به یک پردازنده نسل سوم از پردازنده های AMD هشت هسته ای با معماری ۷ نانو متری مجهز خواهد شد.

علاوه بر این، Play Station 5 از یک گرافیک سفارشی سازی شده Radeon از خانواده Navi بهره خواهد برد که علاوه بر قدرت فوق العاده از تکنولوژی ردیابی پرتو هم بهره خواهد برد و این به این معناست که بازی ها با بکار گیری از این امکانات کاملا متفاوت نسبت به PS4 ظاهر خواهند شد.

‌‌
ردیابی پرتو

ویژگی های PlayStation 5 یا در واقع نسل جدید گرافیک AMD تکنولوژی «ردیابی پرتو – Ray Tracing» است که بازتاب همزمان (Real-Time) نور و تعبیه افکت های سینمایی را ممکن می‌کند. جدا از این تکنولوژی، AMD قصد دارد با استفاده از معماری ۷ نانومتری، به میزان قدرتی که برای رقابت با کارت‌های جدید انویدیا مورد نیاز است برسد.

 

PlayStation 5 از یک چیپ سه بعدی صدا بهره می برد

در پردازنده AMD نسل بعد ،یک چیپ صدا سه بعدی طراحی خواهد شد که Cerny در رابطه با آن گفته:

“به عنوان یک گیمر از عدم تغییر محسوس صدا در PS4 نسبت به PS3 نا امید شدم. با نسل بعدی کنسول می توانید تفاوت رویایی تجربه صدا را زمانی که مقدار قابل توجهی اسب بخار سخت افزاری را به آن اضافه کنیم،حس کنید.”

ما همیشه گفته ایم که تجربه صوتی خوب برای یک گیمر کاملا حیاتی است و لذت بازی عناوین مختلف را چندین برابر می کند. احتمالا در پلی استیشن ۵ شاهد یک صدای۳D پیشرفته و پویا خواهیم بود که به سخت افزار جانبی خاصی متکی نیست و این عالی است!

PS5 به SSD مجهز خواهد شد

 


برای مثال اسپایدرمن ۱۸ برابر سریعتر از PS4 در PS5 لود می شود

Cerny در گزارش خود تایید کرد که نسل بعدی به یک درایو جامد(SSD) مجهر خواهد شد. این خبر بسیار خوبی است زیرا با SSD خود کنسول و بازی های آن بسیار سریعتر از هارد دیسک (HDD) لود خواهند شد و می توانید از اجرای سریعتر بازی های خود در PS5 لذت ببرید.

Cerny برای اثبات با استفاده از یک کیت توسعه PS5 نشان داد که کنسول بعدی بازی انحصاری اسپایدرمن را ۱۸ برابر سریعتر از PS4 لود و آماده اجره کند و تنها در ۰.۸ ثانیه بازی را اجرا و آماده برای شروع کند در حالی که همین زمان برای PS4 حدود ۱۵ ثانیه است. پس با توجه به این موضوع احتمالا در PS5 حتی شاهد صفحه ای به عنوان Loading نباشیم.




پشتیبانی از تصویر ۸K

با توجه به اینکه PS5 احتمالا در سال آینده عرضه خواهد شد و اینکه اکثر گیمر ها فعلا با مانیتور با حداکثر رزولوشن ۴k را در دسترس دارند و کیت توسعه PS5 هم بر روی صفحه ۴K تست شده، خبر خوبی می تواند برای این دسته از گیمر ها باشد که این کنسول از رزولوشن ۴K با ۶۰ فریم به عنوان منبع رسانه پشتیبانی می کند.

با این حال، Cerny اعلام کرد که “نسل بعدی کنسول از گرافیک ۸K پشتیبانی خواهد کرد”، بنابراین کار را برای برنامه نویسان و شرکت های تولید کننده ی بازی را سخت تر کرده و آنها را برای ساختن بازی ها با کیفیت ۸K و گرافیک فراواقعی به چالش خواهد کشید. البته با روند رشد و ارائه ی تلویزیون های ۸K در بازار به نظر می رسد زمان زیادی به دستیابی به تجربه ی گیمینگ با کیفیت ۸K باقی مانده باشد.



PlayStation 5 و دستیابی به سطح جدیدی از VR

در نهایت اینکه PS5 نه تنها از هدست پلی استیشن VR پشتیبانی می کند، بلکه با نسخه دوم این هدست یعنی PSVR 2 که شایعه شده هم به خوبی عمل خواهد کرد.

وقتی که از Cerny در رابطه با قابلیت های VR پلی استیشن ۵ سوال شد اینگونه پاسخ داد:

“من امروز در مورد استراتژی VR پا را فراتر از این نمیگزارم و تنها می گویم که VR برای ما مهم است و هدست فعلی PSVR با کنسول جدید سازگار است”

و باتوجه به اینکه در حال حاظر Xbox از VR پشتیبانی نمی کند ، اگر در نسل بعدی هم اقدامی در این زمینه نکند دوست داران این تکنولوژی باز هم به سمت پلی استیشن خواهند رفت و مایکروسافت درصد قابل توجهی از این مشتریان را از دست خواهد داد.



نظر شما در رابطه با ویژگی های PlayStation 5 چیست؟اگر قیمت آن مشابه با قیمت فعلی PS4 Pro باشد،اقدام به تغییر کنسول خود و یا خرید آن خواهید کرد؟

 

منبع: ایکلاریفاید
ارسال نظرات
به شکل یک سیگنال الکتریکی؛ کشف جی پی اس در مغز انسان
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 19 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین به سمت صعود حرکت می‌کند؟
با ثبت شکایت در دادگاه فدرال؛ تیک تاک در مقابل کاخ سفید قد علم کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 18 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین صعودی ماند؟
دسترسی به اطلاعات پرسنل؛ وزارت دفاع انگلیس هک شد
وبگردی