کد خبر: ۱۱۵۴۱
|
۲۹ آذر ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۹

حمله سایبری به نهادهای دولتی در آمریکا بزرگتر از حد انتظار

حمله هکرها به چند نهاد دولتی آمریکا دستکم از ماه مارس تاکنون ادامه داشته است. مقام‌های امنیتی آمریکا می‌گویند هکرها "مهارتی پیچیده"‌ از خود نشان داده‌اند. این حمله می‌تواند "‌عواقب ویرانگری"‌ برای آمریکا داشته باشد.

 

مظنون اصلی حملات اخیر سایبری به آمریکا کدام کشور است؟چین، روسیه یا ایران!


 

آژانس امنیت سایبری و زیرساختهای آمریکا (سیزا) حمله اخیر هکرها به موسسات دولتی  را "خطر جدی" طبقه بندی کرده است. این نهاد روز پنجشنبه ۱۷ دسامبر در یک پیام هشدار دهنده اعلام کرد که دفع تهاجم از سیستم های آسیب دیده، کاری دشوار و "بسیار پیچیده" خواهد بود. هم‌چنین گفته شده است که حمله سایبری حداقل از ماه مارس ادامه داشته و عامل یا عاملان،  این کار را با "حوصله، امنیت عملیاتی و مهارت بسیار بالا" انجام داده‌اند.

به گزارش «نبض‌فناوری»؛ "سیزا" این حمله را تهدیدی جدی برای دولت فدرال، دولت‌های محلی، زیرساخت‌های مهم ودستگاههای بخش خصوصی دانسته است. بر اساس اخباری که روزنامه‌های واشنگتن پست و نیویورک تایمز منتشر کرده‌اند، مهاجمان هکرهایی بوده‌اند که با سرویس مخفی روسیه ارتباط داشته‌اند. دولت روسیه این اتهام را رد کرده است.

جلسه توجیهی محرمانه

شرکت  مایکروسافت روز پنجشنبه گزارش داد که در سیستم‌های خود نرم افزار مخربی را پیدا کرده که مربوط به حمله هکرهایی است که توسط مقام‌های دولت آمریکای کشف شده است. خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از یک مقام آمریکایی که نخواسته نامش فاش شود نوشته است که این "بدترین پرونده هک در تاریخ آمریکا است" و هکرها در "همه چیز نفوذ کرده‌اند."

قرار است پلیس فدرال آمریکا (FBI) و سایر نهادهای امنیتی روز جمعه ۱۸ دسامبر برای اعضای کنگره جلسه توجیهی محرمانه‌ای برگزار کنند.

"عواقب ویرانگر"

آنچه تاکنون در مورد جزئیات حمله سایبری اخیر روشن شده، نشانگر ابعادی بسیار نگران کننده است. جو بایدن، رئیس جمهور آینده ایالات متحده روز پنجشنبه گفت که چنین حملاتی در دولت او بی پاسخ نخواهد ماند. بایدن خطاب به "مسئولان این حملات و متحدان" آنها گفت: «مخالفان ما باید بدانند که من به عنوان رئیس جمهور در برابر حملات سایبری به ملت خود ساکت نخواهم ماند.»

مجلس نمایندگان ایالات متحده نیز روز پنجشنبه اعلام کرد که چند کمیته و کمیتههای فرعی، تحقیقات مشترکی را در مورد این حمله آغاز کرده‌اند. روسای این کمیته‌ها به جان راتکلیف، مدیر آژانس اطلاعات ملی، چاد ولف، وزیر امنیت داخلی و کریستوفر وری  رئیس اف بی آی نوشته‌اند که این حمله «به طور بالقوه می‌تواند عواقب ویرانگری برای امنیت ملی ایالات متحده داشته باشد.»

بنابر اخباری که تاکنون منتشر شده است، هکرها به شبکه وزارت انرژی و سازمان ملی امنیت هسته‌ای آمریکا دسترسی پیدا کرده‌اند.

 چهار روز پیش تاگس شاو، وبسایت کانال یک تلویزیون آلمان خبر داده بود که ظاهرا هکرها به سیستم‌های کامپیوتری وزارت خزانه‌داری آمریکا، وزارت بازرگانی و چند نهاد دیگر نفوذ کرده‌اند.

روزنامه واشنگتن پست نیز گزارش داده بود که هکرها با سرویس اطلاعاتی روسیه (SWR) ارتباط دارند

 هنوز روشن نیست چه اطلاعاتی به سرقت رفته است. واشنگتن پست گفته بود که این حملات سایبری توسط همان هکرهایی انجام شده که شرکت امنیت سایبری "فایرآی" را هدف قرار داده و در اغلب حملات سایبری به مراکز دولتی آمریکا دست داشته‌‌اند.

برنامه‌هایی از شرکت "فایرآی" به سرقت رفته که از آن‌ها برای سنجش سیستم‌های حفاظتی و امنیتی مشتری‌های این شرکت، از جمله مشتری‌های دولتی استفاده می‌شد.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی