کد خبر: ۱۱۷۶۴
|
۰۱ دی ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۱

راه حل مقابله با محتوای کودک‌آزارانه در فضای مجازی فقط منع قانونی است


جورجیو پاترینی از سین‌سیتی می‌گوید:"بسیاری از این وبسایت‌ها یا اپلیکیشن‌ها مخفی یا زیر‌زمینی نیستند چون به طور رسمی غیر‌قانونی نیستند، تا زمانی که منع قانونی اعمال نشده است فکر می‌کنم اوضاع بدتر می‌شود".



"محتوای کودک‌آزارانه"




سین‌سیتی گزارش می‌دهد که بین ژوئیهٔ ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰، حدود ۱۰۴،۸۵۲ زن هدف چنین ویدئوٰهایی قرار گرفته‌اند و تصاویر برهنهٔ آنها در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.





به گزارش «نبض‌فناوری»؛ در این بررسی هم‌چنین دریافتند که بعضی از تصاویر از افراد زیر سن قانونی بوده و "نشان می‌دهد که بعضی از کاربران از این ربات برای تولید و به اشتراک‌گذاری محتوای کودک‌آزارانه استفاده می‌کنند".





سین‌سیتی می‌گوید این ربات تبلیغات چشمگیری در شبکهٔ اجتماعی روسی وی‌کی کرده است و آمار این سایت نشان می‌دهد که بیشتر کاربران آن از روسیه و کشور‌های اتحاد جماهیر شوروی سابق هستند.





شبکهٔ اجتماعی وی‌کی می‌گوید: "ما چنین محتوا و لینک‌هایی را در سایت خود نمی‌پذیریم و گروه‌های پخش‌کنندهٔ آن را حذف و بلاک می‌کنیم".





تا اوایل امسال تلگرام به طور رسمی در روسیه ممنوع بود.





جورجیو پاترینی از سین‌سیتی می‌گوید:"بسیاری از این وبسایت‌ها یا اپلیکیشن‌ها مخفی یا زیر‌زمینی نیستند چون به طور رسمی غیر‌قانونی نیستند، تا زمانی که منع قانونی اعمال نشده است فکر می‌کنم اوضاع بدتر می‌شود".





تهیه‌کنندگان این گزارش می‌گویند همه یافته‌های خود را با تلگرام، شبکهٔ اجتماعی وی‌کی و نهاد‌های قانونی مربوط در میان گذاشته‌اند اما آنها هیچ پاسخی نداده‌اند.





نینا شیک، نویسندهٔ کتاب دیپ‌فیک و جرایم اینترنتی، می‌گوید: "سازندگان دیپ فیک در سراسر دنیا هستند و حمایت‌های قانونی باعث می‌شود که با پیشرفت فناوری پیش بروند".





او می‌گوید: " این فناوری برای تخصصی و پیشرفته‌تر شدن فقط نیاز به زمان دارد. فیلم‌های پورنوگرافی با روش جعل عمیق هر شش ماه دو برابر می‌شود. سیستم‌های قانونی ما در این زمینه ناکارآمد است. جامعه در زمینهٔ چنین فناوری‌هایی سریع‌تر از تصور ما تغییر می‌کند در حالی که ما هنوز تصمیم نگرفته‌ایم در برابر آنها چگونه عمل کنیم. این ماجرا برای قربانیان فیلم‌های جنسی جعلی ویرانگر است. زندگی آنها را به طور کامل نابود می‌کند چون احساس می‌کنند مورد تهدید و خشونت قرار گرفته‌اند و تحقیر شده‌اند".





سال گذشته ایالت ویرجینیا در ایالات متحده بالاترین میزان دیپ فیک غیر‌قانونی را داشت.





به تازگی یک گزارش دانشگاهی، از قوانین موجود بریتانیا در مورد تصاویر برهنهٔ جعلی انتقاد کرده است و آنها را "متناقض، ناهماهنگ با زمان و گیج‌کننده" نامیده است.





لوسی هادلی از بنیاد خیریهٔ حمایت از زنان می‌گوید: "با وجود پیشرفت قانون در زمینهٔ پورن انتقامی و تصویر‌برداری از زیر دامن زنان، هنوز خلا‌های آشکاری در قانون وجود دارد".





هرچند این آمار نشان می‌دهد که تصاویر دیپ فیک چقدر در جهان گسترده شده است اما هنوز جرم خاصی به حساب نمی‌آید.






ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی