کد خبر: ۱۱۸۴۷
|
۰۱ دی ۱۳۹۹ | ۲۳:۳۲



کمیته مرکزی سازمان‌های تبلیغاتی کشور، دستورالعمل ساماندهی آگهی‌ها و فعالیت‌های تبلیغاتی در فضای مجازی را با هدف صیانت از حقوقِ مخاطب و تأمین سلامت محتوایِ آگهی‌هایِ تبلیغاتی، تصویب و ابلاغ کرد.






به گزارش «نبض‌فناوری»؛  این دستورالعمل که چندی پیش در کمیته مرکزی سازمان های تبلیغاتی کشور تصویب شده بود، توسط معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ شد.


مسئولیت نظارت بر حسن اجرای این دستورالعمل بر عهده دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی با همکاری مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازیِ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.


بر اساس این دستورالعمل، رسانه‌­های تبلیغاتی برخط، رسانه­‌های کاربرمحور تبلیغاتی، پیام­‌گستران و دارندگان صفحات و کانال­‌هایی که فعالیت اصلی آن‌ها تبلیغات است، برای پذیرش و انتشار آگهی در فضای مجازی باید مجوز کانون آگهی و تبلیغاتی دریافت کنند و رسانه‌های برخط، دیگر رسانه‌­های کاربر محور، صفحات و کانال­‌ها و افراد تاثیرگذار و موتورهای جستجو  برای پذیرش و انتشار آگهی باید از طریق اخذ مجوز کانون یا از طریق کانون‌ها اقدام کنند.


این دستورالعمل در ۴ ماده، ۳۹ بند و ۳ تبصره در راستای تحقق اهداف طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات مصوب شورای عالی فضای مجازی و اجرای بند ­۱۶ ­ماده­ ۲ قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ ­و ارشاد اسلامی، آیین­‌نامه تاسیس و نظارت بر نحوه­ کار و فعالیت کانون­‌های آگهی و تبلیغاتی و ماده ۳ آیین­‌نامه ساماندهی توسعه رسانه­‌ها و فعالیت­‌های ­فرهنگی ­دیجیتال مصوب هیأت وزیران، تصویب و ابلاغ شده است.


متن کامل این دستورالعمل را می‌توانید در اینجا دریافت کنید.



منبع: ایسنا



ارسال نظرات
با افتتاح نخستین دیتا سنتر در منطقه پیام؛ موتور قطب دیتا سنتر کشور روشن می شود
معرفی بزرگان فناوری اطلاعات؛ با خالق سیستم عامل لینوکس آشنا شوید
در راستای توسعه همکاری امضاء شد؛ نفوذ فناوری به حوزه نشر و کتاب
در راستای حمایت از شرکت­‌های دانش­‌بنیان برای ورود به بازار بورس؛ دستورالعمل اجرایی تبدیل شرکت‌های تجارتی به یکدیگر ابلاغ شد
نبرد بر سر اینترنت ماهواره‌ای و 5G: نبرد غول‌های فناوری در مقابل استارلینک
خود کفایی صنعت پتروشیمی با کمک یک شرکت دانش بنیان؛ تولید گاز سنتز پتروشیمی در کل چرخه به نقطه صد درصدی رسید
نیازمندیها