کد خبر: ۱۲۱۱۲
|
۰۴ دی ۱۳۹۹ | ۲۱:۲۳

گوگل به کارمندانش اصرار دارد تا در تولید محتوا لحن مثبتی داشته باشند

گوگل برای جلوگیری از تنش های احتماعی و درگیری شرکت با مسائل قانونی کارمندان خود را به نوع خاصی از نوشتار مجبور می‌ کند.
به گزارش «نبض‌فناوری»؛ شرکت گوگل لایه جدیدی به تحقیقات امنیتی خود بر روی نامه‌های اداری و اجتماعی اضافه کرده تا بر روی موضوعات مهم و حساسیت برانگیز مانند نژاد و عقیده‌های سیاسی نظارت داشته باشد. مدیر ارشد تحقیقات امنیتی گوگل همچنین به کارمندان و تمامی کارکنان اظهار داشته که سعی کنند در نوشته‌های خود از لحن‌های مثبت‌ و دوستانه‌تر استفاده کنند تا از ایجاد هرگونه ناراحتی جلوگیری شود.

سه نفر از کارمندان گوگل به تازگی در مصاحبه با خبرگزاری‌ها اظهار داشته‌اند که گوگل باور دارد با رشد فناوری و ایجاد پیچیدگی‌های مختلف در شرکت احتمال وقوع شرایط تنش‌زا نیز افزایش پیدا می‌کند و با توجه به اهمیت مواردی همچون نژاد افراد، در صورت عدم احترام به آن‌ها شرکت می‌تواند درگیر مشکلات اخلاقی و پرونده‌های قانونی شود. گوگل در ادامه از کارکنان خود خواسته تا از ابراز احساسات منفی در رابطه با فناوری‌های جدید خودداری کنند.

کارمندانی که بر روی پروژه‌های تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی همچون یوتیوب فعالیت می‌کنند خبر از تاکید گوگل بر روی نحوه صحبت درباره مسائل مختلف داده‌اند. طبق گفته این اشخاص گوگل از آن‌ها می‌خواهد با لحنی بسیار مثبت درباره موارد مختلف در ویدئو صحبت کنند.

اخراج کارمند گوگل به خاطر یک ایمیل

 

اخراج کارمند گوگل به خاطر یک ایمیل


شرکت گوگل بعد از اخراج تحلیلگر اخلاقی پروژه‌های هوش مصنوعی خود تحت نظر رسانه‌ها قرار گرفت و اکنون سعی دارد شرایط را به حالت عادی برگرداند. تیمنیت جیبرو که در اوایل ماه دسامبر اخراج شد می‌گوید علت اتمام همکاری ناگهانی او ایمیلی بوده که به دو هم گروه خود در شرکت فرستاده بوده است. وی در این ایمیل به فشارهای وارد شده به او توسط مدیر گوگل صحبت کرده بود.

در مقابل جف دین، رئیس پروژه‌های هوش مصنوعی اظهار دارد علت اخراج تیمنیت جیبرو کم‌کاری او در آماده‌سازی پروژه در زمان مقرر شده بوده و ارتباطی با ایمیل مورد نظر ندارد. گفتنی است؛ زمان مقرر شده برای پروژه جیبرو پایان ژانویه سال ۲۰۲۱ بود.
ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
وبگردی