کد خبر: ۱۲۳۴۱
|
۰۷ دی ۱۳۹۹ | ۰۷:۱۰

سامسونگ حالا وانمود می‌کند هرگز حذف شارژر اپل را مسخره نکرده است!

سامسونگ خیلی زود نسبت به حذف شارژر اپل از جعبه گوشی‌های آیفون واکنش نشان داد و حالا تصمیم دارد همان کار را انجام دهد. غول کره‌ای دنیای فناوری انتظار می‌رود که گوشی‌های پرچمدار سری گلکسی S21 را بدون آداپتور شارژ راهی بازار کند. در تدارک چنین تصمیمی، سامسونگ اقدام به حذف پست‌هایی از خود در شبکه‌های اجتماعی کرده که در آن اپل را بدلیل فروش گوشی‌های آیفون بدون شارژر مسخره کرده بود.

به گزارش «نبض‌فناوری»؛ Verge در گزارشی اعلام کرده است که پست چند وقت پیش سامسونگ در فیسبوک را که در آن به شارژر به عنوان ابتدایی‌ترین لوازم جانبی موبایل اشاره شده را پیدا نمی‌کند. دلیل آن نیز مشخص است، سامسونگ این پست را حذف کرده. سامسونگ پیش‌تر نیز حذف جک 3.5 میلیمتری هدفون توسط اپل را مورد تمسخر قرار داده بود، آنها در ادامه خودش این سیاست را در پیش گرفت. همانطور که قابل پیش‌بینی بود، در آن زمان نیز شرکت کره‌ای تمام پست‌های تمسخرآمیز خود در خصوص حذف درگاه صوتی اپل را پاک کرد.

حذف پست تمسخر سامسونگ برای حذف شارژ اپل


از حذف شارژر اپل تا حذف پست‌های سامسونگ


سامسونگ اولین بار پس از حذف جک هدفون در گوشی‌های آیفون، تا 3 سال محصولات خود را با این درگاه عرضه کرد. توجیه این شرکت در آن زمان هم کمی باورپذیرتر بود و گفته بود که با هدف باتری بزرگتر و بهبود قابلیت هپتیک فیدبک دیگر جایی برای جک هدفون وجود نداشت.

این بار اما به نظر می‌رسد که استدلال سامسونگ مشابه آن چیزی باشد که اپل عنوان کرده؛ یعنی کاهش زباله‌های الکترونیکی که برای محیط زیست مضر هستند. البته ممکن است این تماماً تصمیم تیم طراحی و تولید سامسونگ باشد و تیم بازاریابی نقشی در ماجرا نداشته باشند. با این حال به نظر می‌رسد که این واقعیت تلخ نیز شوخی شوخی، جدی شده است.

پیش از این نیز شایعات درخصوص تصمیم هواوی مبنی بر حذف شارژر به گوش رسیده بود. پیش‌بینی می‌شود که در آینده‌ای نه چندان دور دیگر تولیدکنندگان گوشی هوشمند به کمپین حذف شارژر با هدف  کمک به محیط زیست با کاهش زباله‌های الکترونیکی بپیوندند.

 
ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی