کد خبر: ۱۲۳۴۵
|
۰۶ دی ۱۳۹۹ | ۱۸:۳۵

650 شغل مستقیم و 2هزار شغل غیر مستقیم ره آورد شرکت سیراف انرژی

شرکت پتروشیمی سیراف انرژی یکی از واحدهای صنعتی در حال توسعه شهرستان دیر بوده که با هدف سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی و تولید محصول متانول با کیفیت و کسب جایگاه بین المللی ایجاد شده است تا با مدیریت بهینه منابع و استفاده از سرمایه انسانی متعهد و متخصص، خلق ارزش و توسعه پایدار در این منطقه را رقم زند. طرح مگا متانول سیراف شامل یک خط کامل تولید متانول با گرید AA (درجه خلوص حداقل 85/99 %) با ظرفیت ۵٠٠٠ تن در روز در زمینی به وسعت حدوداً ۵5 هکتار در حدود 12 کیلومتری مرکز این شهرستان واقع شده است.

 

به گزارش «نبض‌فناوری»؛ استقرار صنعت بویژه همراه با تکنولوژی و تخصص، عوامل توسعه و مهارت آموزی را نیز به دنبال داشته و انگیزه نیروی انسانی بومی را برای یادگیری مهارت و تخصص افزایش میدهدکه نتیجتا سطح دانش و مهارت خود و به تبع آن تعداد افراد متخصص در منطقه نیز افزایش خواهد یافت.

 

کارشناسان معتقدند با تکمیل این واحد پتروشیمی فرصت های شغلی نیز در منطقه افزایش یافته و برای مردم شریف منطقه درآمدزایی حاصل می شود.

خوراک اولیه واحدهای تولیدی متانول، گاز طبیعی است و با توجه به حساسیت حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از آلایندگی صنایع، آلایندگی این واحدها در محدوده استاندارد تعریف شده توسط سازمان حفاظت محیط زیست و شرکت ملی صنایع پتروشیمی بوده و این مورد به طور مستمر مورد پایش قرار می گیرد.

تولیدات این طرح عمدتا برای صادرات به بازارهای آسیایی در نظر گرفته شده و یکی از مهمترین اهداف ما کسب جایگاهی ارزشمند در عرصه بین الملل است.

با عنایت به شعار امسال و نام گذاری سال 99 به سال «جهش تولید» توسط مقام معظم رهبری، شرکت سیراف انرژی این مهم را در رأس برنامه های خود قرار داده و تاکنون بیش از 70 درصد از منابع دریافتی از صندوق توسعه ملی به عقد قرارداد با شرکت های پرتوان داخلی در ساخت تجهیزات ویژه این طرح ملی اختصاص داده شده است.

در حال حاضر 300 نفر در این شرکت مشغول به کار هستند که با تامین منابع مالی و طرح توسعه صنایع پائین دستی شرکت، این ظرفیت به 1500 فرصت شغلی غیر مستقیم افزایش یافته که در زمینه اشتغال زایی و رفع بیکاری در منطقه قدم بسیار خوبی برداشته خواهد شد. در نهایت نیز 650 نفر به صورت مستقیم و 2000 نفر به صورت غیر مستقیم در شرکت سیراف انرژی مشغول فعالیت می شوند.
تمام مجوزهای لازمه برای احداث این طرح از تمامی نهادها و سازمانهای ذیربط اخذ شده، و در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی در منطقه نیز اقدامات قابل توجهی انجام گرفته است. مجموعه سیراف انرژی به انجام امور در راستای قانون اهمیت ویژه ای قائل شده و بر همین مبنی تعامل با نهادها و سازمانها را بصورت جدی دنبال می نماید.
شرکت سیراف انرژی عوارض قانونی حق مردم این شهرستان و منطقه می باشد که تاکنون عوارض قانونی مشخص شده بر اساس نظرات کارشناسان یه موقع پرداخت گردیده است و این دیدگاه را در آینده نیز دنبال خواهد نمود.

شرکت سیراف انرژی امیدوار است که با راه اندازی به موقع طرح بتواند سهم بیشتری در مسئولیت های اجتماعی داشته و با بهره گیری از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود خدمات ارزنده ای را برای رفاه حال مردم شریف بندر دیر ارائه نماید.

 

اتمام به موقع این پروژه ملی منشأ خیر و برکت برای مجموعه سهامداران و مردم شریف این منطقه می باشد. امید است با درایت و دوراندیشی مسئولین محترم استان و منطقه در راستای فراهم نمودن بستر مناسب برای سرمایه گذاری، در آینده ای نزدیک شاهد جذب سرمایه های داخلی و خارجی و توسعه همه جانبه منطقه باشد.
ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی