کد خبر: ۱۲۸۳۵
|
۱۳ دی ۱۳۹۹ | ۰۷:۳۰

ایمپلنت‌های ارتوپدی دانش‌بنیان، جایگزین مفصل‌های از بین رفته شد






یک شرکت دانش‌بنیان، ایمپلنت‌های ارتوپدی و ستون فقرات را هم‌گام با استانداردهای جهانی و با یک پنجم قیمت کالای وارداتی تولید کرد.



ایمپلنت‌های ارتوپدی دانش‌بنیان، جایگزین مفصل‌های از بین رفته شد






به گزارش «نبض‌فناوری»؛  به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ایمپلنت ارتوپدی یک وسیله پزشکی است که برای جایگزینی مفصل یا استخوان از بین رفته برای ثبات در سیستم عضلانی و بهبود تحرک و انعطاف‌پذیری ساخته شده است.


یک شرکت فناوری در ارومیه با استفاده از فناوری‌های پیشرفته به تولید محصولات خود اقدام کرده است. این کار به کاهش هزینه‌ها و قیمت و افزایش کیفیت محصولات حوزه ایمپلنت‌های ارتوپدی و ستون فقرات منجر شده است.


محمدباقر حسین زاده، رییس هیات مدیره این شرکت گفت: این مجموعه یکی از مجموعه‌های پیشرو در تولید ایمپلنت‌های تیتانیوم در ایران محسوب می‌شود و دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز درمانی فعال در حوزه ارتوپد از محصولات این شرکت که تولیدات آن با حدود یک پنجم قیمت کالاهای وارداتی تولید می‌شود، بهره‌مند هستند.


وی اضافه کرد: در حال حاضر تعدادی تولیدکننده ایمپلنت‌های ارتوپدی در کشور فعال هستند، اما ایمپلنت‌های تیتانیومی تنها در ارومیه و مشهد تولید و به بازار عرضه می‌شود.


رییس هیات مدیره شرکت آترا ارتوپد گفت: علاوه بر محصولات متعارف، بعضی اختراعات از جمله ایمپلنت پاشنه پا هم در این مرکز به تولید انبوه رسیده است. واحدهای آنادایز، لیزر، پولیشینگ و کنترل کیفیت از بخش‌های وابسته این واحد تولیدی هستند.



ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
وبگردی