کد خبر: ۱۲۹۱۶
|
۱۳ دی ۱۳۹۹ | ۰۷:۳۳

اپل سرانجام تفاوت میان گلابی و سیب را تشخیص داد!.






در اواسط تابستان اپل از شرکتی به دلیل لوگویش شکایت کرد. نام این شرکت Prepear بوده و برنامه آن در اپ استور و گوگل پلی استور برای دانلود در دسترس است. این برنامه به کاربران خود برای آماده‌سازی غذا و تهیه لیست خرید کمک می‌کند. باوجود آنکه لوگوی این برنامه گلابی است، اپل معترض بود که این لوگو به لوگوی سیب آنها شباهت دارد. اما حالا لغو شکایت اپل از Prepear به نظر می‌رسد که کوپرتینویی‌ها سرانجام تفاوت میان گلابی و سیب را تشخیص داده‌اند.

Natalie Monson بنیانگذار Prepear توضیح داده است که چگونه شرکت تریلیون دلاری اپل تصمیم گرفت کمپانی کوچک آنها را به دادگاه بکشاند. او گفته است:
“اپل بر روی نماد تجاری کسب و کار کوچک ما دست گذاشت و مدعی شد که لوگوی گلابی ما بسیار شبیه به لوگوی سیب آنها است و این به برند آنها آسیب می‌زند. این به ما در Prepear ضربه بزرگی زد. مبارزه با آن هزینه چند هزار دلاری برای ما به همراه آورد.”

دلیل لغو شکایت اپل از Prepear


اپل در شکواییه که در دادگاه به ثبت رسانده، توضیح داده است که چگونه لوگوی گلابی آنها می‌تواند شبیه به لوگوی اپل باشد. اپل به طراحی مینیمالیستی میوه و برگ زاویه دار لوگوی Prepear اشاره کرده که لوگوی اپل را در ذهن انسان تداعی می‌کند. با این حال، این شرکت به شدت مراقب است که در دعوای حقوقی مذکور آسیبی به چهره برند خود وارد نکند. به خصوص زمانی که شرکت مادر Prepear یعنی Super Healthy Kids یک کارزار اینترنتی در اعتراض به این شکایت به راه انداخت و در مدت کوتاهی موفق به جمع‌آوری 250 هزار امضا شد.

هفته گذشته اعلام شد که دادگاه بررسی شکایت اپل از Prepear برای 30 روز به تعویق خواهد افتاد. ظاهراً به نظر می‌رسد که هر دو طرف در حال مذاکره برای حل و فصل موضوع هستند. با این حال در صورتیکه توافقی تا 23 ژانویه صورت نگیرد، روند رسیدگی به پرونده ادامه پیدا خواهد کرد. پیش از فرارسیدن این زمان هم هر یک از طرفین می‌توانند اعلام کنند که نیازی به انتظار نیست و روند رسیدگی از سر گرفته شود. اگر اپل و Prepear نتوانند در طول این 23 روز به توافق برسند، انتظار می‌روند که تا مدتی طولانی درخصوص دعوی حقوقی آنها اخبار زیادی منتشر شود.


ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی