کد خبر: ۱۲۹۶۸
|
۰۹ دی ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۲

نشست خبری هلدینگ فناوری نگاه با تاکید بر شفافیت برگزار شد

به گزارش نبض فناوری نخستین نشست خبری هلدینگ فناوری نگاه برگزار شد. در این نشست مدیران ارشد هلدینگ فناوری نگاه ضمن توصیف ماموریت و حوزه‌های فعالیت این مجموعه به سوالات خبرنگاران حاضر در جلسه پاسخ دادند.

در ابتدای مراسم حسین اسلامی مدیرعامل هلدینگ فناوری نگاه گفت: « با آنکه تنها شش ماه از تاسیس این هلدینگ می‌گذرد اما به سبب حضور همکاران باسابقه واحد فناوری اطلاعات بانک کارآفرین در بدنه اصلی هلدینگ و پیوستن تعدادی از دوستان باتجربه به ایشان، “نگاه” تجربیات سالیان را همراه خود دارد. به اعتقاد من در شرایط موجود مهمترین حوزه سرمایه‌گذاری هر بانک حوزه سرمایه‌ی انسانی است»

حسین اسلامی | هلدینگ فناوری نگاه - negah holding
به اعتقاد من در شرایط موجود مهمترین حوزه سرمایه‌گذاری هر بانک حوزه سرمایه‌ی انسانی است

به گفته اسلامی مهمترین رویکرد در هلدینگ فناوری نگاه، شفافیت است و این هلدینگ دو ماموریت اصلی را دنبال می‌کند، یکی تامین نیازمندی‌های فناورانه بانک کارآفرین و سایر شرکت‌های حاضر در این بانک و دیگری ارائه خدمت به دیگر بازیگران عرصه بانکداری و پرداخت. “نگاه” برای انجام این ماموریت ها در گام نخست اقدام به تاسیس دو شرکت کرده است. یکی شرکت “نگاه بانک” با مدیریت علیرضا بهمنی که بر ارائه خدمات فناورانه به بانک کارآفرین تمرکز دارد و سیاست جدید بانک برای ورود به بانکداری خرد (Retail banking) را دنبال کند و دیگری شرکت “نگاه پرداخت” با مدیریت هادی ابراهیمی که می‌کوشد در حوزه پرداخت مسیرهای متفاوتی را طی کند.

مدیرعامل هلدینگ فناوری نگاه سیاست اصلی این هلدینگ را تعامل با سایر شرکت‌ها و ارگان‌ها، فارغ از اندازه و شهرت آن‌ها دانست و ضمن تاکید بر این موضوع مثال‌هایی از این رویکرد ارایه کرد، او گفت: « ما همکاری تازه‌ای را با چند بانک، اپراتور همراه اول و شرکت خدمات انفورماتیک در حوزه کیف پول آغاز کرده‌ایم که هدف اصلی آن نه رقابت با سایر مجموعه‌های فعال در این عرصه، بلکه تاثیرگذاری در مباحث رگولاتوری است. همکاری با هفت بانک دیگر در حوزه بانکداری‌‌باز (open banking) نیز از دیگر اقدامات اخیر ماست که به زودی از آن رونمایی خواهیم کرد. این پروژه‌ها تاکنون به ابتکارکانون بانک‌های خصوصی پیش رفته است و به سبب دیدگاه‌های مشترک فراوانی که با بانک پارسیان داریم در هر دو پروژه “کیف پول” و “بانکداری‌باز” با این بانک همکاری بسیاری داشته‌ایم».

او افزود: « نگاه می‌داند برنده آینده صنعت بانکداری، فین‌تک‌ها هستند و از این‌رو از ابتدای شروع فعالیت‌های خود مشارکت نزدیک و فعالانه‌ای با آنها دارد. این رویه به یکی دیگر از رویکردهای هلدینگ فناوری نگاه یعنی چابکی جامه عمل می‌پوشاند، ما برای تامین چابکی مورد نیازمان همکاری نزدیکی با استارت‌آپ‌ها به‌ویژه فین‌تک‌ها خواهیم داشت. نگاه می‌کوشد به عنوان یک شرکت فناوری، حلقه واسطی بین بانک‌ها و رگولاتوری از یک سو و شرکت‌های خصوصی از سوی دیگر باشد. شرکت‌هایی که شاید چندان با ادبیات رسمی حوزه بانکداری و پرداخت آشنا نباشند. در همین راستا ما همکاری مشترکی با موسسه دانش‌بنیان برکت که یک شرکت سرمایه‌گذاری (Venture Capital) در حوزه فین‌تک‌ها دارد، را شروع کرده‌ایم و می‌کوشیم از تجربه کسانی که سال‌ها در این عرصه فعالیت کرده‌اند، بهره ببریم. ما همچنین در شش ماهه آتی از طریق مجموعه برکت در حوزه فین‌تک‌ها 60 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خواهیم کرد.»

علیرضا بهمنی | نگاه بانک | هلدینگ فناوری نگاه - negah holding

در ادامه نشست علیرضا بهمنی مدیرعامل شرکت “نگاه بانک” گفت: « پس از تاسیس هلدینگ فناوری نگاه، اکثر امور فنی بانک کارآفرین به شرکت نگاه بانک سپرده شده است. در واقع “نگاه بانک” در حوزه فناوری بازوی اجرایی بانک کارآفرین است که در زمینه نرم افزار، سخت افزار، زیرساخت و امنیت ارائه خدمت و محصول می‌کند. ما تا سال1400 بر ارتقای روال‌ها و زیرساخت‌های فعلی تمرکز خواهیم داشت و پس از آن به سراغ پروژه‌های جدید خواهیم رفت و در این مسیر برآنیم که از ظرفیت‌های بیرون از سازمان به شکل حداکثری استفاده کنیم. نمونه‌های موفق این سیاست را می‌توان در عرضه محصولاتی چون هم‌آفرین، رمزآفرین و کیف‌پول اپلیکیشن مانیزی دید که در آن به کمک سایر شرکت‌ها توانستیم خدمتی جدید به مشتریان بانک یا سایر ارگان‌ها ارائه کنیم. باید اشاره کنم برخی از این خدمات برای نخستین بار در صنعت بانکداری کشور اجرایی شدند.»

بهمنی وجود سامانه بانکداری‌یکپارچه (core banking)اختصاصی را از نقاط قوت بانک کارآفرین دانست و تاکید کرد: « پشتیبانی و ارتقاء این سامانه توانمندی و تجارب زیادی را برای ما به ارمغان آورده و جمعی از بهترین سرمایه‌های انسانی را در “نگاه بانک” دور هم جمع کرده است. ما به اتکای این سامانه می‌توانیم به سایر بانک‌ها، نهادها و شرکت‌ها نیز خدمات مورد نیازشان را ارائه کنیم.»

هادی ابراهیمی | نگاه پرداخت - هلدینگ فناوری نگاه - negah holding

سپس هادی ابراهیمی مدیرعامل شرکت “نگاه پرداخت” جهت‌گیرهای این شرکت در حوزه پرداخت را ترسیم کرد. او گفت: « شرکت نگاه پرداخت بازوی کسب‌وکاری هلدینگ فناوری نگاه است و می‌کوشد به اتکای تجربه کارکنان خود نسبت به سایر شرکت‌های فعال در حوزه پرداخت، متفاوت عمل کند. “نگاه پرداخت” بر نقاط خاکستری این صنعت تمرکز خواهد کرد و هدف اصلی آن افزایش وفاداری مشتریان است. ما همچون سایر شرکت‌های پرداخت، تراکنش محور نیستیم. این شرکت از منظر بانک به حوزه پرداخت می‌نگرد و در پی افزایش رسوب یا معدل حساب‌های بانکی حاصل از تراکنش‌هاست و نه افزایش تعداد آنها. ما به اصناف VIP با تعداد تراکنش‌های اندک توجه داریم و نه همه اصناف و در این خصوص با شرکت‌های پرداخت مختلفی به توافق رسیده‌ایم. نگاه پرداخت همچنین در حوزه کیوسک‌های پرداخت و کارت‌های اعتباری، فعالیت گسترده‌ای را آغاز کرده است.»
وی گفت: « در گام نخست در پی ایجاد یک اپلیکیشن پرداخت نیستیم و در این حوزه با سوپر اپلیکیشن¬های مطرح بازار همکاری می‌کنیم. به عنوان نمونه توانستیم در پروژه دارا دوم 27% از کل تراکنش‌ها را جذب کنیم و به رتبه نخست در میان بانک‌های کشور دست یافتیم. در خصوص کیف پول نیز با توجه به وجود زیرساخت‌های ارائه آن در شرکت “نگاه بانک” در حال بازاریابی و جذب استارت‌آپ‌ها و فین‌تک‌هایی هستیم. شرکت نگاه پرداخت به دنبال ایجاد یک شبکه پشتیبانی استانی نیز نیست و با توجه به اینکه بسیاری از شرکت¬های پرداخت، استار‌تاپ‌ها، فین‌تک‌ها و کارگزاری‌های پرداخت زیرساخت‌های موثری در سراسر کشور دارند، ما علاقه‌مندیم با این مجموعه‌ها تعامل و همکاری داشته باشیم.»

در پایان این نشست مدیران عامل هلدینگ فناوری نگاه، شرکت نگاه بانک و شرکت نگاه پرداخت به گپ و گفت صمیمانه با خبرنگاران پرداختند.
ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی