کد خبر: ۱۳۵۶۷
|
۱۶ دی ۱۳۹۹ | ۲۰:۰۷

اسنپدراگون 480 معرفی شد؛ تجربه 5G روی گوشی‌های پایین رده

بدون شک در سال 2020 و 2021، یکی از مهم‌ترین تکنولوژی‌ها، تکنولوژی 5G است که همه روزه شاهد افزایش نقاط تحت پوشش آن در سراسر جهان هستیم و در ایران هم کارهایی در این زمینه انجام شده است. با این حال یکی از عمده‌ترین مشکلات، گران قیمت بودن گوشی‌های 5G است. البته این روزها شاهد معرفی تعدادی گوشی میانرده‌ و خوش قیمت با تکنولوژی 5G هستیم.

 

به هر ترتیب تا به امروز گوشی‌های پرچمدار و میانرده‌ی زیادی بودند که با تکنولوژی 5G راهی بازار شدند اما در بین گوشی‌های پایین رده و ارزان قیمت، چنین چیزی را شاهد نبودیم.

به گزارش «نبض‌فناوری»؛ برای رفع این مشکل و عملاً بهره بردن از 5G روی گوشی‌های پایین رده، امروز کوالکام از پردازنده‌ی اسنپدراگون 480 رونمایی کرد، اولین پردازنده‌ی سری 4 کوالکام که از 5G پشتیبانی می‌کند. این پردازنده از مودم X51 بهره می‌برد که سرعت چند گیگابیتی 5G برای هر دو، امواج میلی متری و فرکانس زیر 6GHZ را فراهم می‌کند. درواقع پردازنده‌ی اسنپدراگون 480 از مودم X60ی که در اسنپدراگون 888 بود، بهره نمی‌برد اما سرعت دانلود و استریم ویدئویی بالایی را ارائه می‌کند. از طرفی وای فای 6 و بلوتوث 5.1، مشکل برد کوتاه ارتباطات وایرلس را هم تا حد زیادی برطرف کرده و در بهبود عملکرد هم تاثیر دارد.

پردازنده‌ی اسنپدراگون 480، پردازنده‌ی هشت هسته‌ای است که چهار هسته‌ی آن هسته‌های آرم Cortex-A76 و چهار هسته‌ی دیگر، هسته‌های بهینه شده‌ی Cortex-A55 هستند. این پردازنده با پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو 619 همراه شده و دارای معماری 8 نانومتری است. در اینجا باید اشاره کنیم که کوالکام مدعی شده است که عملکرد اسنپدراگون 480 نسبت به پردازنده‌ی سری قبلی، در بخش CPU و GPU با بهبود 100 درصدی همراه بوده و در زمینه‌ی هوش مصنوعی هم بهبود 70 درصدی داشته است.

اسنپدراگون 480 اولین پردازنده‌ی سری 4 است که پردازش تصویر سه گانه را ارائه می‌دهد و امکان ثبت تصویر با سه دوربین 13 مگاپیکسلی به صورت همزمان را فراهم می‌کند. این پردازنده همچنین از نمایشگرهایی با رزولوشن FHD+ و رفرش ریت 120 هرتزی هم پشتیبانی می‌کند که مخصوصاً برای بازی‌ها بسیار مناسب است. همچنین گفته می‌شود که این پردازنده از شارژ سریع QC4 هم پشتیبانی می‌کند.

در آخر باید بگوییم که کوالکام بدون نام بردن از هیچ گوشی هوشمندی، توضیح داده است که در اوایل سال 2021 شاهد معرفی گوشی‌هایی با این پردازنده خواهیم بود. با این حال می‌دانیم که نوکیا، اوپو و ویوو حتماً جز مشتریان این تراشه خواهند بود.

البته باید بگوییم که مدیاتک هم پیشتر پردازنده‌ی دایمنسیتی 720 را با هدف استفاده روی گوشی‌های ارزان قیمت و تجهیز آن‌ها به 5G ارائه کرده بود و البته این تراشه مقرون به صرفه‌ترین تراشه 5G بود. با این حال عرضه‌ اسنپدراگون 480، سرعت ارائه‌ی گوشی‌های پایین رده و مجهز به 5G و گستردگی آن‌ها را افزایش خواهد داد.

برچسب ها: اسنپدراگون 480
ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی