کد خبر: ۱۳۵۷۳
|
۱۷ دی ۱۳۹۹ | ۱۰:۱۲

پیشنهاد تشکیل شبکه مدیران زن شرکت‌های دانش بنیان

عضو هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی پیشنهاد کرد یک شبکه از مدیران زن شرکت‌های دانش بنیان با حمایت صندوق نوآوری، معاونت علمی و وزارت کشور تشکیل شود.

محمدصادق خیاطیان در مراسم اختتامیه رویداد «نقش موثر زنان در مدیریت بهینه مصرف در حوزه برق، آب و انرژی(شکوفا)»، عصر امروز در محل صندوق نوآوری و شکوفایی و با همکاری پژوهشگاه نیرو برگزار شد در سخنانی با بیان اینکه دغدغه امروز نشان می‌دهد که اکوسیستم نوآوری به سمت تقویت جایگاه زنان و نقش‌آفرینی بیشتر آنها در اقتصاد دانش بنیان پیش رفته است، گفت: دولت و در کل مجموعه نظام به خوبی از اکوسیستم نوآوری حمایت کرده و قوانین لازم را مصوب کرده‌اند.

به گزارش «نبض‌فناوری»؛ وی ادامه داد: سیاست‌های اجرا شده در حوزه دانش بنیان و آموزش عالی و حوزه مدیریتی نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی توانسته سیاست‌های خوبی را برای توسعه این زیست‌بوم رقم بزند.

خیاطیان در ادامه بر شکل‌گیری درست اجزای اکوسیستم نوآوری در کشور تاکید کرد و گفت: امروز اجزای مختلف این اکوسیستم در کشور شکل گرفته است به‌طوری‌که بیش از ۵۵۰۰ شرکت دانش بنیان و چندین شرکت خلاق و پارک علم و فناوری در هر استان با واحد فناور و نوآور مستقر و شتاب دهنده داریم. البته در دنیا بروکرها نیز به عنوان یکی از اعضای این اکوسیستم وجود دارند. بروکرها به عنوان نهاد میانجی بین بازار و عرضه کننده فناوری نقش ایفا می‌کنند که باید به دنبال فعال کردن و توسعه آنها در کشور باشیم.

سرپرست مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ادامه به اقدامات ترویجی و فرهنگ‌سازی‌های صورت گرفته برای رشد اکوسیستم نوآوری در کشور اشاره کرد و گفت: در ابتدای دولت یازدهم تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان ۵۰ شرکت بود اما در حال حاضر تعداد آنها به نزدیک۵۶۰۰ شرکت رسیده است که این نشان دهنده اقدامات ترویجی دولت در این عرصه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به میزان اشتغال زنان در صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۴۱ درصد از نیروی انسانی و ۱۵ درصد از مدیران میانی صندوق نوآوری را زنان تشکیل می‌دهند که از سطح علمی بالایی نیز برخوردارند.

عضو هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی در پایان پیشنهاد راه‌اندازی شبکه‌ای از مدیران زن در شرکت‌های دانش بنیان را مطرح کرد و گفت: پیشنهاد می‌کنم که با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت کشور یک شبکه از مدیران زن شرکت‌های دانش بنیان در نقش یک اتحادیه تشکیل شود که بتوان علاوه بر بحث‌های فرهنگ‌سازی و اقدامات ترویجی، کارهای صنفی و حرفه‌ای زنان را از این طریق دنبال کرد.

در ابتدای رویداد «شکوفا» نیز دکتر مرضیه شاوردی، مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی گزارشی از برنامه‌های برگزار شده در این رویداد دو روزه ارائه کرد و گفت: بعد از انتشار فراخوان، ۴۷ طرح در حوزه مدیریت مصرف در حوزه برق، آب و انرژی دریافت کردیم و با برگزاری ۵ جلسه داوری با حضور بیش از ۱۰ داور از صندوق نوآوری و شکوفایی و پژوهشگاه نیرو، ۱۰ طرح به عنوان طرح‌های برگزیده شناسایی شدند که در روز اول در حاشیه مراسم در قالب نمایشگاهی توانمندی‌های خود را معرفی کردند.

وی ادامه داد: بیش از ۵۰۰ نفر در بخش‌های مختلف به‌صورت آنلاین حضور داشتند که از این تعداد ۲۰۰ نفر در روز اول و ۳۰۰ نفر در روز دوم ما را همراهی کردند.

گفتنی است در آیین اختتامیه اولین رویداد مجازی نقش موثر زنان در مدیریت مصرف آب، برق و انرژی(شکوفا) از ۱۰ طرح برگزیده تقدیر شد و سه شرکت مهندسی کاشفان نیل فام با طرح «پکیج نوین تصفیه فاضلاب»، شرکت پویا ژن آزما با طرح «سیستم تصفیه آب و پساب های صنعتی به روش بیولوژی» و شرکت سیماالکتروطب با طرح «سیستم کاهش و مدیریت مصرف روشنایی» به ترتیب مقام‌های اول تا سوم این رویداد را کسب کردند.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد رای پرونده رمزارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 27 فروردین 1403 ریزش بیت‌کوین ادامه دارد؟
وبگردی