کد خبر: ۱۳۵۸۰
|
۱۷ دی ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۹

ثبت ایده شارژر معکوس بی سیم توسط اپل

شرکت اپل از ثبت حق اختراع جدیدی در مورد ایده استفاده از شارژ معکوس بی سیم روی محصولات خود خبر داد.

ثبت ایده شارژر معکوس بی سیم توسط اپل

به گزارش «نبض فناوری»، این حق ثبت اختراع استفاده از سیم پیچ های دو طرفه شارژ را در مکان هایی مانند پد لمسی یا پوشش عقب لپ تاپ های مک بوک امکان پذیر می کند.

نمودارهای این حق ثبت اختراع نشان می دهد که اپل در حال بررسی کار انجام شده توسط سامسونگ در مورد شارژ QI بی سیم در پد لمسی Galaxy Book Flex است. در این تصاویرآیفون و همچنین اپل واچ دیده می شود که روی مک بوک و نقاطی قرار دارد که به نظر می رسد در آنجا سیم پیچ شارژ القایی وجود دارد.

 

ثبت ایده شارژر معکوس بی سیم توسط اپل

تصویر زیر قاب پشتی یک iPad را نشان می دهد، که اپل واچ و آیفون نیز از طریق آن شارژ می شوند. بنابراین این احتمال وجود دارد که اختراع فقط مورد مک بوک ها نباشد.

ثبت ایده شارژر معکوس بی سیم توسط اپل

اپل در این حق ثبت اختراع مشکل رایج استفاده از کابل و برق خارجی برای شارژ، به ویژه هنگام مسافرت را شرح می دهد. با وجود داشتن اتصالات و کابل استاندارد، هر دستگاه ممکن است برای شارژ به منبع تغذیه جداگانه یا اختصاصی نیاز داشته باشد. در بعضی موارد داشتن منابع تغذیه جداگانه برای هر دستگاه در استفاده، ذخیره و یا حمل و نقل سنگین است.

اختراعات ثبت شده همیشه به محصولات نهایی تبدیل نمی شوند، بنابراین این احتمال وجود دارد؛ اما این کاری است که سامسونگ توانسته انجام دهد زیرا Galaxy Book Flex دارای یک شارژر QI در پد لمسی خود است.
در حالی که تمام آیفون های8 به بعد از شارژ بی سیم QI پشتیبانی می کنند؛ اما نمی توان قدرت شارژ دستگاه ها را باهم به اشتراک گذاشت.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی