کد خبر: ۱۳۵۹۵
|
۱۷ دی ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۹

فروش بسیار پایین پلی استیشن 5 در ژاپن – شروع ضعیف سونی در خانه

با این که پلی استیشن 5 تقریبا در تمام دنیا تقاضای بی سابقه‌ای را تجربه می‌کند اما فروش بسیار پایین پلی استیشن 5 در ژاپن غافلگیر کننده است.

فروش بسیار پایین پلی استیشن 5 در ژاپن – شروع ضعیف سونی در خانه

با این که پلی استیشن 5 تقریبا در تمام دنیا تقاضای بی سابقه‌ای را تجربه می‌کند اما فروش بسیار پایین پلی استیشن 5 در ژاپن غافلگیر کننده است. در سطح جهانی PS5 بزرگ‌ترین عرضه کنسولی سونی در تاریخ بوده اما در ژاپن ما شاهد چنین موضوعی نیستیم. با توجه به مقاله‌ای در GamesIndustry.biz متعلق به موسسه تحقیقاتی ACE، تحلیلگر Hideki Yasuda اعلام کرده که پلی استیشن 5 تنها 240 هزار واحد در شش هفته اول در ژاپن فروش داشته که از هر کنسول دیگر سونی (از PS1 تا PS4) پایین‌تر می‌باشد.

به گزارش «نبض‌فناوری»؛ البته که پلی استیشن 5 با مشکل کمبود موجودی مواجه است اما مشخصا به اندازه‌ای بوده که ما شاهد ثبت رکورد تقریبا در تمام نقاط دنیا باشیم. در این حالت یا گیمرهای ژاپنی به خرید PS5 علاقه نشان نداده‌اند یا سونی تعداد کنسول کافی را در این منطقه عرضه نکرده. با توجه به اطلاعات Yasuda، این مدرکی دال بر عدم ارزش گذاری سابق سونی برای بازار ژاپن است که می‌تواند به فاصله گرفتن برند PlayStation از خانه خود ختم شود. اگر روند فعلی ادامه یابد، Yasuda انتظار دارد که پلی استیشن 5 چیزی کمتر از نصف تعداد پلی استیشن 4 فروخته شده در ژاپن (نزدیک به 10 میلیون واحد) فروش داشته باشد. این میزان بسیار پایین‌تر از کنسول افسانه‌ای پلی استیشن 2 با بیش از 20 میلیون واحد فروش در ژاپن خواهد بود.

فروش بسیار پایین پلی استیشن 5 در ژاپن


در بین طرفداران ژاپنی (و طرفداران غربی که بازی‌های ژاپنی را می‌پسندد) نگرانی بوجود آمده که سونی اولویت‌های خود را از زمان روی کار آمدن Jim Ryan در Sony Interactive Entertainment تغییر داده باشد. او حتی دفتر مرکزی این بخش را نیز به کالیفرنیا منتقل نموده. با توجه به مقاله اخیر بلومبرگ بازاریابی پلی استیشن در ژاپن و نکات مرتبط با آن برای PS5 تقریبا نادیده گرفته شده‌اند. همچنین بودجه مالی و پشتیبانی از Japan Studio نیز تقلیل یافته (احتمالا بخاطر جدایی‌های اخیر مانند جدایی کارگردان Silent Hill جناب Keiichiro Toyamo، تهیه کننده Demon’s Soul یعنی Teruyuki Toriyama و دیگران). خود Jim Ryan البته اصرار دارد که ژاپن برای سونی بسیار مهم است اما نشانه‌ها خلاف آن را ثابت می‌کنند.

اما چرا عملکرد بد پلی استیشن 5 در ژاپن باید برای کاربران مناطق دیگر مهم باشد؟ ناشران ژاپنی معمولا تصمیمات خود را براساس عملکرد کنسول در خانه اتخاذ می‌کنند، بنابراین اگر PS5 نتواند در ژاپن کارایی خوبی داشته باشد، ما احتمالا شاهد انحصاری‌های کمتری از سوی کمپانی‌هایی مانند Square Enix و Capcom و FromSoftware خواهیم بود. همچنین این کار سونی می‌تواند فضا را برای مایکروسافت فراهم سازد؛ فیل اسپنسر به شکل مداوم اعلام کرده که دوست دارد حضور اکس باکس در ژاپن را گسترش دهد و شاید حتی شاهد خریداری یک یا دو توسعه دهنده آسیایی نیز باشیم. در نهایت نیز این شرایط برای نینتندو عالی خواهد بود، کمپانی که تا به حال بیش از 15 میلیون کنسول سوییچ در ژاپن به فروش رسانده است.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی