کد خبر: ۱۳۶۱۱
|
۱۸ دی ۱۳۹۹ | ۲۱:۴۹

هوآوی در پی محرومیت از فناوری 5G درخواستش را به دادگاه تجدید نظر برد

هوآوی که با شکایت مخابرات سوئد از فناوری 5G در این کشور محروم شده بود، شکایت خود را به دادگاه تجدیدنظر برد.

هوآوی در پی محرومیت از فناوری 5G درخواستش را به دادگاه تجدید نظر برد

 چندی پیش شرکت هوآوی در پی اقدام شرکت مخابرات سوئد از داشتن فناوری 5G محروم شد. این شرکت مخابراتی قصد دارد سازنده تجهیزات مخابراتی چینی را از شبکه‌های 5G این کشور خارج کند.

به گزارش «نبض‌فناوری»؛ شرکت Huawei به خاطر این اتفاق به دادگاه این کشور شکایت کرد. در دادگاه نیز رای به نفع شرکت مخابرات سوئد صادر شد.

شرکت هوآوی که از این اتفاق ناامید نشد قرار شد شکایت خود را به دادگاه تجدیدنظر ببرد و از دادگاه تجدیدنظر در خواست کرد که از تنظیم کننده مخابرات سوئد PTS بخواهد که اجازه فروش طیف گسترده محصولات 5G این شرکت را در این کشور از سر بگیرد.

دادگاه سوئد در تاریخ ۱۶ دسامبر از درخواست PTS علیه حکم متوقف کردن مزایده شرکت هوآوی حمایت کرد، اما گفت که Huawei می‌تواند به دلیل محرومیت از داشتن فناوری 5G این کشور، شکایت خود را به دادگاه تجدیدنظر ببرد.

 

دادگاه در بیانیه‌ای اعلام کرد: شرکت Huawei در تاریخ ۵ ژانویه درخواست تجدیدنظر در دادگاه عالی اداری را ارائه داده است.

شرکت مخابرات PTS در تاریخ ۱۸ دسامبر گفت که پس از اینکه چالش شرکت Huawei منجر به صدور حکم قضایی شد، حراج فناوری 5G را از ۱۹ ژانویه از سر می‌گیرد.

دولت آمریکا متحدان خود را تحت فشار قرار داده است تا تجهیزات هوآوی را از شبکه‌های 5G خود حذف کنند، این اتفاق به این دلیل است که این تجهیزات می‌توانند برای جاسوسی کشور چین استفاده شوند. این در حالی است که هوآوی بارها موضوع جاسوسی را انکار کرده‌است.

سوئد در ماه اکتبر اعلام کرد به دلیل خطرات امنیتی، هوآوی را از حضور در شبکه‌های 5G خود منع خواهد کرد.

دولت سوئد به شرکت‌های خود فرصت داد تا ۱ ژانویه ۲۰۲۵ تمام تجهیزات هوآوی را از زیرساخت‌های موجود و كاركردهای اصلی حذف كنند.

هوآوی در ماه دسامبر گفت که مایل است هر شرطی را که دولت سوئد در مورد تجهیزات شبکه 5G تعیین کند، برآورده کند و اقدامات دیگری برای کاهش نگرانی‌ها انجام دهد.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی