کد خبر: ۱۳۶۳۸
|
۲۰ دی ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۵

دسترسی گوشی‌ های قدیمی به وب سایت های امن قطع خواهد شد

صادر کننده مجوزهای اندروید اعلام کرد که مجوز ورود به وب سایت های امن برای گوشی های قدیمی باطل خواهد شد.

دسترسی گوشی‌ های قدیمی به وب سایت های امن قطع خواهد شد

 بر اساس اعلام یکی از وب سایت‌های بسیار معتبر که بسیاری از مجوز‌های لازم برای سیستم عامل اندروید را صادر می‌کند اعلام کرده که کاربرانی که از گوشی‌های اندرویدی با سیستم عامل‌های قدیمی‌تر از اندروید ۷.۱.۱ استفاده می‌کنند، باید به فکر خرید گوشی جدید باشند چرا که از سپتامبر سال ۲۰۲۱ به بعد این مجوز‌های لازم برای ورود این گوشی‌ها به وب سایت‌های امن باطل می‌شود و عملا کاربران نخواهند توانست به این وب سایت‌ها وارد شوند.

به گزارش «نبض‌فناوری»؛ گفتنی است این مجوز‌ها صرفا برای مرورگر پیشفرض و اصلی نصب شده روی این گوشی‎‌ها باطل خواهد شد و کاربران با نصب یک مرورگر شخصی ثالث مانند موزیلا، امکان استفاده از تمامی وب سایت‌ها را خواهند داشت.

اندروید قدیمی

پشتیبانی از گوشی‌های عرضه شده در سال ۲۰۱۶ به بعد ادامه خواهد داشت
عدم پشتیبانی توسعه دهندگان از نسخه‌های قدیمی‎‌تر یک سیستم عامل مثل اندروید اصلا چیز عجیبی نیست و تمام شرکت‌های سازنده نرم افزار‌های اندرویدی پس از گذشت مدتی عرضه بروزرسانی برای نسخه‌های قدیمی‌تر سیستم عامل‌ها را کنار می‌گذارند. به این ترتیب از سال آینده صرفا گوشی‌هایی مجوز‌های کامل را خواهند داشت که پس از سال ۲۰۱۶ وارد بازار شده باشند. شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند متعهد به پشتیبانی و بروزرسانی از گوشی‌های جدید خود تا سه سال پس از عرضه هستند و پس از آن ارائه بروزرسانی برای گوشی‌های قدیمی قطع خواهد شد.

با این حال این اقدام صادر کننده مجوز‌های اندروید کمی عجیب است چرا که هنوز کاربران زیادی از سیستم عامل اندروید ۵‌ی ۶ استفاده می‌کنند و این اقدام اندروید نوعی توهین به آن‌ها به شمار می‌رود. با این حال باید منتظر بود و دید صادر کننده مجوز‌های اندروید تا سپتامبر سال آینده چه تصمیمی خواهد گرفت.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی