کد خبر: ۱۳۶۴۸
|
۲۰ دی ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۰

بخار آب، تامین کننده انرژی ماهواره های آینده

ممکن است مسخره به نظر برسد؛ اما در آینده ماهواره ها می توانند از طریق بخار نیرو خود را تامین کنند.

بخار آب، تامین کننده انرژی ماهواره های آینده

به گزارش «نبض فناوری»، در حقیقت پیشنهاد استفاده از بخار آب در فضا توسط «Howe Industries» شرکت مستقر در آریزونا ارائه شده که سیستم های قدرت برای استفاده در فضا را توسعه می دهد.

این شرکت قبلا از ناسا و آژانس پروژه های تحقیقات پیشرفته دفاع آمریکا کمک هزینه دریافت کرده است. موتور ThermaSat متعلق به این شرکت آب مقطر را در بخار فوق العاده داغ از طریق خازن حرارتی می جوشاند. این روش می تواند تأثیر زیادی بر«CubeSats»(نوعی ماهواره کوچک شده برای تحقیقات فضایی) در آینده داشته باشد. «تروی هاو» بنیانگذار و رئیس صنایع هاو آن را پیشرانه ای ساده و ایمن توصیف کرد.

CubeSats برخلاف ماهواره های بزرگ جایی برای حمل رانشگر یا مقادیر زیادی از پیشرانه را در هواپیما ندارد؛ اینجاست که این سیستم پیشرانه جایگزین می تواند مفید باشد.

پیشنهاد 5.4 پوندی(وزن) ThermaSat فقط مقدار کمی آب حمل می کند؛ اما بیرون راندن آن به صورت بخار کافی است تا بتواند در صورت لزوم مانورهای لازم را از طریق آن ایجاد کند. استفاده از آب به عنوان پیشرانه لزوماً ایده جدیدی نیست؛ اما نحوه استفاده از آن با چنین کارایی بالا و نیاز به انرژی مهم است.

روش پیشنهادی هاو از سیستم نوری منعکس کننده قسمت مادون قرمز نور خورشید استفاده و طول موج های مرئی و فرابنفش را جذب می کند. با جمع شدن گرمای خورشید در نمکهای ذوب شده پیشرانه بعداً از طریق آن گرم می شود. با گرم شدن جاذب، گرما سعی در خارج شدن دارد اما همان سیستم نوری که مانع عبور نور مادون قرمز خورشید می شود، نور تابشی را نیز متوقف می کند. در نهایت امکان عملکرد با بخار بیش از حد گرم را فراهم می کند. نتیجه نهایی سیستم پیشرانه ای بدون مخازن تحت فشار، بدون سوخت قابل احتراق و بدون صفحات خورشیدی بزرگ است.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی