کد خبر: ۱۳۶۵۸
|
۲۰ دی ۱۳۹۹ | ۱۶:۳۷
نقش سخت افزار هوش مصنوعی در مراکز داده؛

سخت افزارهای هوش مصنوعی عملکرد مراکز داده را بهبود می بخشند

رقابت برای استفاده از هوش مصنوعی توسط نام‌های معروف صنعت مثل آمازون، فیس بوک، گوگل و مایکروسافت برای افزودن هوش به طیف گسترده‌ای از خدمات و برنامه‌ها انجام می‌شود.

سخت افزارهای هوش مصنوعی عملکرد مراکز داده را بهبود می بخشند

تحقیقات جدید نشان می دهند که سخت افزارهای هوش مصنوعی می توانند به میزان زیادی در افزایش کیفیت فعالیت های مراکز داده تاثیر گذار باشند.


به گزارش «نبض‌فناوری»؛  در حالی که جهان با موج شدید داده‌ها دست و پنجه نرم می‌کند، مراکز داده نیز به سرعت در حال پیشرفت هستند. رشد سریع دستگاه‌های متصل هوشمند و افزایش چشمگیر مصرف داده‌ها، فشار عظیمی را بر زیرساخت‌های مرکز داده اصلی وارد می‌کند. این مراکز چنان پیچیده شده‌اند که دیگر برای انسان‌ها امکان کنترل این پیچیدگی فزاینده بدون اینکه بر عملکرد و سطح کارایی تاثیر بگذارد وجود ندارد.

سخت افزارهای هوش مصنوعی عملکرد مراکز داده را بهبود می بخشند

فناوری‌های مانند سخت افزار هوش مصنوعی در مراکز داده می‌توانند به طور قابل توجهی به بهبود کارایی عملکرد داده کمک کنند. از آنجا که بازار سخت‌افزار مرکز داده دچار اختلال اساسی شده است، NVIDIA قصد دارد ARM را با پردازنده‌ها و سرورهای جدید خریداری کند و گزینه‌های بسیاری را برای کاربران در اختیار دارند تا قدرت بیشتری برای تعدیل بارهای هوش مصنوعی داشته باشند. این شامل پیشنهادات جدید از شرکت‌های احیا شده و یک دسته از شرکت‌های نوپا است که تراشه‌های تخصصی برای محاسبات هوش مصنوعی را ارائه می‌دهند.


رشد محاسبات تخصصی می‌تواند تغییری در صنعت مرکز داده ایجاد کند که باید با فاکتورهای جدید و تراکم بالا سازگار شود، اما با وجود همه هیجانات موجود در بخش تراشه و سرور، ردیف‌های بیشتر سالن‌های داده همچنان توسط تراشه‌های اینتل، به ویژه در بخش‌های سازمانی، پشتیبانی می‌شوند. این تراشه‌های NVIDIA و Intel می‌توانند سخت افزار هوش مصنوعی با چگالی بالا را در مراکز داده وارد کنند. کارل فروند تحلیلگر Moor Insights پیش‌بینی می‌کند، با ورود تراشه‌های جدید قدرتمندتر از چندین شرکت تازه تاسیس، ما شاهد انفجار کامبریان از تراشه‌های جدید بهینه شده برای کوچک کردن داده‌های هوش مصنوعی خواهیم بود. وی همچنین توضیح می‌دهد که تولید این تراشه‌ها ممکن است طولانی‌تر از همیشه باشند، با این حال هیچ راهی وجود ندارد که تراشه‌های سریع‌تر بتوانند همگام با رشد مدل‌ها باشند.

 

افزایش معماری‌های خاص دامنه داده‌ها
توسعه الگوریتم‌های هوش مصنوعی با مدل‌های جدیدی که میلیاردها نقطه داده را برای ارائه توصیه‌ها و تصمیمات ادغام می‌کنند، سرعت می‌گیرد. از آنجایی که مدل‌های جدید داده‌های بیشتری را با هم ادغام می‌کنند، بنابراین به یک اسب بخار محاسباتی بیشتر برای کنترل آن در یک مسابقه تسلیحاتی سخت‌افزار هوش مصنوعی نیاز دارند. رقابت برای استفاده از هوش مصنوعی توسط نام‌های معروف صنعت مثل آمازون، فیس بوک، گوگل و مایکروسافت برای افزودن هوش به طیف گسترده‌ای از خدمات و برنامه‌ها انجام می‌شود. به گفته دیوید پترسون مهندس برجسته گوگل، معماری خاص دامنه آینده محاسبات است و می‌توان کارهای شخص را متناسب با آن دامنه انجام داد و دامنه‌های دیگر را نادیده گرفت.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی