کد خبر: ۱۳۶۷۶
|
۲۱ دی ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۰

خبر خوش تکنولوژی برای مدافعان سلامت

پوشیدن جلیقه های خنک کننده برای پرستاران در زمان شیوع بیماری کووید-19 تضمین می کند که آن ها در طول کار گرمای کمتری را تجربه می کنند.

به گزارش «نبض فناوری»، پرستاران در طول شیفت کاری حداقل سه ساعت متوالی لباس محافظ می پوشند و در این مدت دما می تواند تا 36 درجه نیز افزایش یابد. جلیقه های خنک کننده که اکنون بخشی از لباس استاندارد کار برای پرستاران در بخش های مرکز پزشکی دانشگاه رادبود است؛ اثر خوبی را ارائه می دهند.
با توجه به سطح بالای آلودگی کووید-19، پرسنل مراقبت های بهداشتی مجبور به کار در لباس های محافظتی هستند که تهویه آن خوب نیست. لباس محافظ مناسب برای کار آنها ضروری است؛ اما درجه حرارت زیر این لباس ها تا 36 درجه می رسد که منجر به کاهش راحتی می شود. جلیقه های خنک کننده که در اصل برای ورزشکاران بازی های المپیک تابستانی توکیو تولید شده برای استفاده در مراقبت های بهداشتی مربوط به کووید اصلاح و آماده شدند.

خبر خوش تکنولوژی برای مدافعان سلامت

جلیقه خنک کننده برای ورزشکاران برتر

یک فیزیولوژیست ورزشی توضیح داد که جلیقه های خنک کننده ورزشکاران بلافاصله برای این استفاده مناسب نبودند زیرا آنها برای خنک سازی تهاجمی قبل یا بعد از اعمال جسمی طراحی شده اند. مراقبت از کووید-19 شامل استفاده طولانی مدت از جلیقه ها است. قدرت خنک کننده جلیقه اصلاح شده کمتر است؛ اما مدت بیشتری کار می کند.

اگرچه جلیقه های خنک کننده قبلاً مورد استفاده قرار می گرفتند؛ اما مطالعه اثرات آنها همزمان انجام می شد. مطالعه خنک کننده برای کارکنان مراقبت های بهداشتی (COOLVID) پرستار را که به مدت دو روز (یک روز با و یک روز بدون جلیقه خنک کننده) دنبال کرد. آنها جلیقه را روی لباس پزشکی اما زیر لباس محافظ پوشیدند. اندازه گیری های مطالعه شامل درجه حرارت هسته و ضربان قلب و همچنین اندازه گیری های ذهنی مانند راحتی و احساس گرما بود.

خبر خوش تکنولوژی برای مدافعان سلامت

استرس گرمایی کمتر در هنگام شیفت کاری

نتایجی که هم اکنون در «Temperature» منتشر شده نشان می دهد که درجه حرارت اصلی شرکت کنندگان کمی افزایش یافته اما نه خیلی زیاد. با این حال، ضربان قلب شرکت کنندگان در روزهایی که جلیقه های خنک کننده به تن داشتند کمتر شد. بیشترین تفاوت در درک ذهنی ارائه دهندگان خدمات بهداشتی بود. بدون جلیقه خنک کننده، تقریباً 90درصد از پرستاران احساس ناراحتی و گرما می کنند. با جلیقه خنک کننده، فقط 20-30درصد از شرکت کنندگان این تجربه را داشتند.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی