کد خبر: ۱۳۷۰۶
|
۲۲ دی ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۲

معرفی آیفون 13 با ناچ باریک‌‎تر

با وجود تلاش‌های زیاد اپل، این کمپانی نتوانست در آیفون 12 بریدگی بالای نمایشگر را باریک کند اما به نظر می‌رسد در آیفون 13 چنین اتفاقی بالاخره رخ بدهد.

معرفی آیفون 13 با ناچ باریک‌‎تر

به گزارش «نبض‌فناوری»؛ اگرچه اپل به تازگی از آیفون‌های 12 رونمایی کرده است اما از همین حالا شایعات و اخبار زیادی درباره‌ی آیفون‌های 13 مطرح می‌شود. حالا با توجه به جدیدترین شایعات، به نظر می‌رسد که آیفون 13 از ناچ باریک‌تری بهره ببرد اما ضخامت بدنه‌ی آن کمی بیشتر باشد که احتمالاً این افزایش ضخامت به دلیل برجستگی بیشتر دوربین باشد.

درواقع یکی از اعضای زنجیره تامین اپل در چین، مدعی شده است که ظاهر آیفون 13 نسبت به آیفون‌های کنونی کمی متفاوت خواهد بود اما این تغییرات مهم هستند و به باریک‌تر شدن ناچ بالای نمایشگر می‌انجامند.

به تصویری که در زیر می‌بینید دقت کنید. همانطور که در این تصویر می‌بینید، اسپیکر در حاشیه‌ی بالایی گوشی قرار گرفته است، این در حالی است که در آیفون‌های فعلی، این اسپیکر در بین بخش‌های مربوط به قابلیت Face ID قرار گرفته بودند.

معرفی آیفون 13 با ناچ باریک‌‎تر

البته باید اشاره کنیم که اپل تلاش‌های زیادی کرد تا بریدگی بالای نمایشگر در آیفون 12 را باریک‌تر کند و برای رسیدن به این هدف، حتی اجزای قابلیت TrueDepth را هم کوچک کرد اما در نهایت اپل موفق نشد تا ناچ باریک‌تر را در آیفون 12 ارائه دهد. به عبارتی اندازه ناچ در آیفون 12 هیچ تفاوتی با آیفون 11 نداشت و تنها به دلیل بزرگ‌تر شدن نمایشگر و تغییرات طراحی، این بریدگی کمتر به چشم می‌آمد.

در این افشای اطلاعاتی، به افزایش ضخامت آیفون 13 هم اشاره شده است. گفته می‌شود که این افزایش ضخامت به دلیل افزایش ضخامت ماژول دوربین است. درواقع ادعا شده است که ماژول دوربین آیفون 13، حدود 0.9 میلی متر ضخیم‌تر از قبل شده است.

نکته‌ی دیگر در خصوص طراحی ماژول دوربین این است که این دوربین‌ها همگی در یک سطح خواهند بود و با بیرون زدگی ماژول دوربین مواجه نخواهیم بود. ضمناً این ماژول دوربین به وسیله‌ی لایه‌ای شیشه‌ای از جنس یاقوت پوشانده خواهد شد.

در آخر گفته می‌شود که طراحی آیفون 13 اپل، معیارهای طراحی آیفون 4 را دنبال خواهد کرد که البته این نوع طراحی را در آیفون 12 هم شاهد بودیم.

منبع/appleinsider

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی