کد خبر: ۱۳۷۱۲
|
۲۲ دی ۱۳۹۹ | ۱۳:۴۲
ارائه مفاهیم جذاب در مورد خودروهای هوشمند توسط غول فناوری

معرفی «کابین خلبان دیجیتال» شرکت سامسونگ+فیلم

فناوری مفهومی «کابین خلبان دیجیتال»شرکت سامسونگ می تواند اتومبیل های هوشمند را به دفاتر سیار تبدیل کند.

معرفی «کابین خلبان دیجیتال» شرکت سامسونگ

به گزارش«نبض فناوری»، سامسونگ می خواهد کابین اتومبیل هوشمند بعدی شما را به کابین خلبان دیجیتال تبدیل کند. این شرکت سازنده کره جنوبی در نمایشگاه CES 2021، فناوری مفهومی را به نمایش گذاشته که ماشین های هوشمند به صفحه نمایش چرخان و اتصال «5جی » مجهز می شوند.

این فناوری با نام «کابین خلبان دیجیتال» تلاش جدید سامسونگ برای تأمین جایگاهی در موج نسل بعدی اتومبیل های هوشمند و عمدتا بدون راننده است. این گروه از نمایشگرهای گسترده و با وضوح بالا به شما امکان می دهد انواع وظایفی را که معمولاً از فضای داخلی وسایل نقلیه خود انتظار نمی رفت (مانند تبدیل آن به یک دفتر کار از راه دور، تماشای فیلم و بازی در یک صفحه 49 اینچ پانوراما و ...) انجام دهید.

کابین خلبان دیجیتال سامسونگ همچنین اکثر ورودی های سنتی را با صفحه نمایش لمسی تطبیقی جایگزین می کند. در مرکز فرمان یک LCD 8.8 اینچی به جای دکمه های فیزیکی برای بوق زدن یا فعال کردن چراغ های راهنما قرار دارد.

در مرکز شیشه جلو اتومبیل نمایشگر دیگری را مشاهده می کنید که به صورت پویا اطلاعات حیاتی مجموعه ای از چهار دوربین خارجی را برای کمک به شما جمع آوری می کند(به عنوان مثال هنگام پارک کردن).

سامسونگ در نظر دارد یک نمای جلو نیز اضافه کند که جهت نمایش پیام هایی برای عابران پیاده استفاده می شود.

این وسیله نقلیه مجهز حتی در پشت با صفحه نمایش بیرون کابین مجهز می شود که به شما امکان می دهد برای زمانی که بیرون ماشین نشسته باشید محتوای مورد نظر خود را تماشا و پخش کنید. سامسونگ با کمک طیف وسیعی از دوربین ها و سنسورهای داخل کابین اعلام کرده که می تواند سطح استرس و روحیه مسافران را نیز حس کند تا به طور خودکار نور خودرو، رایحه، موسیقی و موارد دیگر را تغییر دهد.

وجود فناوری 5جی مسافران را قادر می سازد تا در کنفرانس های ویدئویی و پخش جریانی محتوایی شرکت کنند؛ حتی می توانید تلفن سامسونگ را از طریق DeX متصل و یکی از صفحه نمایش ها را به رایانه تبدیل کنید. بیشتر این صفحه نمایش ها بسته به زمان حمل و نقل یا پارک خودرو قادر به تغییر مکان هستند.

با افزایش سرمایه گذاری تولیدکنندگان خودرو در اتومبیل های بدون راننده، شرکت های فناوری برای تجسم نقش کابین و پر کردن زمان رانندگی سرنشین عجله کرده اند. قبلاً مواردی از این تغییر را در اتومبیل هایی مانند تسلا دیده ایم که صفحه نمایش لمسی مرکزی و بزرگ شما در حالت راننده اتوماتیک به شما امکان تماشای فیلم یا بازی می دهد.

ارسال نظرات
وبگردی